کاهش دید افقی در طبس

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:در ۲۴ ساعت گذشته دید افقی در شهرستان طبس به ۶ هزار کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود ۲۴ ساعت آینده در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی به ویژه در نیمه غربی طوفان، کاهش دید افقی و گرد و خاک رخ دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،علیرضا خندان‌رو ، اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از چهارشنبه هفته گذشته در خراسان جنوبی آغاز شده است.

وی افزود: طوفان و گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی رخ داده و در برخی از شهرستان‌ها با کاهش دید افقی همراه بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفـت: طبق نقشه‌ها و الگوهای هواشناسی وقوع گرد و خاک، کاهش دید افقی و طوفان تا ۴۸ ساعت آینده در استان ادامه دارد.

خندان‌رو افزود: روز گذشته از شدت کاهش دید افقی تا حدودی کاسته شد، اما از امروز طوفان، گرد و خاک و کاهش دید افقی در خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دید افقی در شهرستان طبس به ۶ هزار کاهش یافت و پیش‌بینی می‌شود ۲۴ ساعت آینده در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی به ویژه در نیمه غربی طوفان، کاهش دید افقی و گرد و خاک رخ دهد.

سیدابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیر اظهار داشت: گرد و خاک، طوفان، ریزگردها و کاهش دید افقی از هفته گذشته خراسان جنوبی را در بر گرفته است.

وی افزود: وزش بادهای شدید از پنجشنبه گذشته خساراتی را به باغ‌ها و بخش زراعت خراسان جنوبی وارد کرد و در اثر گرد و خاک، طوفان‌های اخیر در شهرستان‌های سربیشه، زیرکوه، نهبندان، درمیان، سرایان، خساراتی بالغ بر ۶ میلیارد تومان وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در دیگر شهرستان‌های استان هم گرد و خاک و  طوفان خساراتی را به باغ‌ها و مزارع وارد ساخت.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دو =