حوزه‌های علمیه بانک مرکزی دین هستند

عصاره مومنین علمای دین هستند، به نظر میرسد حوزه های علمیه هنوز قدر و منزلتشان آنچنان که باید شناخته نشده است حوزه های علمیه بانک مرکزی دین هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس،آیت الله سید احد خاتمی صبح امروز در گردهمایی طلاب و روحانیون طبس با اشاره به جایگاه روحانیت اظهار داشت: عصاره مومنین علمای دین هستند، به نظر میرسد حوزه های علمیه هنوز قدر و منزلتشان آنچنان که باید شناخته نشده است حوزه های علمیه بانک مرکزی دین هستند.

وی گفت: ارزش پول را ذخایر بانک مرکزی رقم میزند و ارزش دین را حوزه های علمیه، علامه طباطبایی و شهید مطهری و امام بزرگ ما عزت دین را در سراسر جهان پیام میدهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: پدر آیت الله واعظ طبسی از خطبای برجسته ایران و از قهرمانانی بود که در مقابل رضاخان ایستاد و آیت الله واعظ طبسی قدیمی ترین نماینده امام و مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: مسئول شهریه خراسان گفت روزهای آخر ماه که میشود آیت الله واعظ طبسی میگویند شهریه مرا همان اول بفرست و فقط با شهریه سر میکند کسی که میلیاردها از درآمد امام رضا(ع) را خرج میکند زندگی ساده ای دارد، گنجه های آقای طبسی از قبل انقلاب هیچ فرقی نکرده است زندگی ایشان فوق العاده ساده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان افزود: ۱۳۰ فارغ التحصیل خواهران حوزه علیه طبس خیلی موفقیت است و ستودنیست نباید این کوثر از جوشش بیفتد و پیوسته باید جوشش داشته باشد مهندس و دکتر نداشته باشیم به اجبار میتوانیم وارد کنیم اما آخوند را نمیشود وارد کرد.

وی افزود: از متدینین اینجا انتظار میرود انگیزه بیشتری در اینکه حوزه طبس گزاشته شود داشته باشند، طبس را چنین دیدم شهری با ریشه های اصیل دینی و این فهرست که از روحانیت دادند نشان از اصالت دینی دارد، شهری که اتحاد در آن موج میزند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: مطمئن باشید افق آینده این شهر خیلی روشنتر از گذشته خواهد بود و این مدیریت دینی ستودنی است و امام جمعه طبس خستگی ناپذیرند و مانند امام جمعه بیست ساله پای کارند.

وی با اشاره به موقوفات گفت: ۱۲۰ رقبه احیا شده، کار سنگینی است این صفا و صمیمیت ان شاالله بماند، ایثارگران که مایه فخرند و سرمایه عزت این شهرند.

وی با تاکید به چند فرهنگ گفت: فرهنگ ایمان به وعده های خدا، خودباوری فردی و ملی، فرهنگ مقاومت، فرهنگ نفرت از استکبار، فرهنگ عزت ذلت ناپذیری، ولایتمداری، سخن مستند، نقدپذیری و فرهنگ اقتصاد مقاومتی، فرهنگ‌هایی هستند که در حال حاضر بر آن تاکید میشود.

حجت الاسلام مهاجریان در این مراسم گفت: طبس شهری تاریخی است زمانی که اسلام به خراسان آمد محل عبور امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از سرزمین طبس بوده است به همین جهت به باب خراسان معروف شده است.

امام جمعه طبس گفت: آنچه زکاوت و هوش طبسی‌ها را نشان میدهد، خراسان در زمان خلیفه دوم فتح شد ولی طبسی‌ها تا زمانی که حضرت علی(ع) به خلافت نرسیدند اسلام را اختیار نکردند، چرا که در آن زمان اسلام را ناب نمی‌دانستند.

وی افزود: مردم از گذشته به تبعیت از اهل بیت عاشق علوم اسلامی بودند، شهدایی که در دوران انقلاب، طبس هدیه کرده همه دلیل بر آن است که مردم طبس در مسیر ولایت حرکت می‌کنند.

مهاجریان گفت: در گذشته دست‌هایی در طبس فعال شد که اختلاف بیندازد و مردم را از اردوگاه ولایت جدا کند، از کانالی هم وارد شدند که شبهه افکن بود مثل همه فتنه ها، در آن زمان که اولین نماز در طبس برگزار شد از آن کانال میخواستند میخواستند اختلاف بیاندارند تا حدی رفتند که مردم فهمیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شهرستان وحدت و هماهنگب بین مسئولین و مردم و روحانیت در حد بسیار خوببی حاکم است که میتواندبیش از این نیز باشد.

وی اضافه کرد: روحانیون در سطح شهررستان ۷۸ نفر هستند که با توجه به گستردگی این آمار کم است در روستاها روحانی کم داریم، طبس از دو امام جمعه جوان و قوی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: طلاب برادر در حوزه امام جعفر صادق(ع) ۲۵ نفر و در حوزه خواهران ۵۵ نفر در حال تحصیل، اساتید ۲۸ نفر، ۱۳۰ نفر فارغ التحصیل خواهر، ۲۵ نفر از علما در سال‌های اخیر به رحمت خدا رفتند.

وی ادامه داد: ۲۲۶ شهید که تعداد هشت نفر طلبه بودند، ۲۱ نفر آزاده، ۵۰۲ جانباز و ۱۱ شهید گمنام و تعداد ایثارگران طبس ۷۲۹ نفر است.

1

2

3

دیدگاهی در “حوزه‌های علمیه بانک مرکزی دین هستند

  1. حوزه های علمیه همیشه مرکز صدور معرفت و علم ذاتی و بومی بوده اند نه همچون به اصطلاح دانشگاهها که فقط مرکز ترویج علم وارداتی و استکباری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 12 =