دولتمردان برای رفع مشکل بیکاری جوانان تلاش بیشتری کنند

امام جمعه طبس با بیان این که دولت برای حل مشکل اقتصاد و بیکاری کارهای زیادی کرده است گفت: بیکاری مشکل بسیار بزرگی است که باید مسئولین همه با هم در جهت حل این مشکل تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم روز سه شنبه در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی طبس به مناسبت آغاز هفته دولت افزود: امروز اقتصاد و بیکاری یکی از مسائل مهم کشور است و دشمن بر روی این تمرکز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اشتغال و بیکاری متاسفانه در شهرستان ما هم وجود دارد و با مشکلاتی که برای معادن منطقه به ویژه پروده چهار، کارخانه کک و نیروگاه حرارتی بوجود آمده است بسیاری از کارگرهایی که در آنجا قرارداد دارند و چند سال مشغول به کار بودند عذر آنها را خواسته اند.

وی ادامه داد: با تلاش‌هایی که صورت گرفت مقرر شد که وزیر صنعت و معدن و همچنین استاندار خراسان جنوبی به شهرستان طبس سفر کنند که به خاطر سفر هیات دولت به قزوین به تاخیر افتاد.

وی گفت: ان‌شاءالله این سفر در آینده نزدیک محقق شود و نسبت به حل مشکلات اشتغال در این شهرستان قدم های خوبی برداشته شود.

وی با بیان این که باید انصاف را رعایت کرد افزود: متاسفانه بعضی از جریان های سیاسی و افراد به گونه ای برخورد می‌کنند و سخن می‌گویند که گویی دولت به طور کلی کار نکرده و کارایی نداشته که این واقعا بی انصافی است.

امام جمعه طبس گفت: دولت کارهای مثبتی هم داشته که مقام معظم رهبری فرمودند در جهت اقتصاد مقاومتی، دولت کارهای خوبی را شروع کرده است و باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب به دولتمردان گفت: دولتمردان باید مردمی باشند همانگونه که توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر همین است.

وی طعمه نداستن مسئولیت را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری به دولتمردان دانست و گفت: اگر کسی در نظام اسلامی مسئولیتی دارد این را فرصتی برای این که جیب خودش را پر کند نداند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه مشکلاتی داریم از جمله حقوق های نجومی که برای دشمنان تبلیغی علیه نظام اسلامی شده است و این حقوق ها نشانگر این است که یک عده مسئولیت را طعمه ای برای پرکردن جیبشان دانستند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بر آماردهی واقعی تاکید دارند و نباید مسئولین آمارهای افراطی و مبالغه آمیز و غیرواقعی نباشد که مردم متوجه می‌شوند و از اعتمادشان به مسئولین و نظام کم می‌شود.

وی با بیان این که مردم و مسئولین نباید از دشمنی صهیونیست‌ها و آمریکا غافل شوند افزود: افراد و جریاناتی در کشور وجود دارند که می‌خواهند چهره آمریکا را آرایش کنند و بگویند دیگر آن جنایات گذشته را انجام نمی‌دهد که نباید فریب این افراد را خورد.

وی ادامه داد: آمریکا دشمن بوده، هست و خواهد بود و دست از جنایاتش برنمی‌دارد و در موضوع برجام ما همه شاهد هستیم که آمریکا کارشکنی می‌کند و به تعهدات خود پایبند نیست و هر روز قانونی را علیه نظام اسلامی تصویب می‌کند.

وی با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی گفت: دولت، کارگزاران و همه باید آن روحیه انقلابی را باید حفظ کنند و گسترش دهند و انقلابی بودن آن است که به شعارهای انقلاب پایبند باشیم و عمل کنیم و استکبار ستیزی را که از آرمان‌های انقلاب است فراموش نکنیم.

وی توصیه دیگر رهبر انقلاب به مسئولین را توجه به نفوذ دشمن عنوان کرد و گفت: بدانیم که دشمن در صدد نفوذ در ارکان مختلف نظام از جمله مدیریت و سیاستگذاری است.

وی ادامه داد: همه به ویژه مدیران از کلان تا خرد باید مراقب باشند به خصوص در به کارگیری افراد خیلی باید دقت کنند و تسامح و تساهل نداشته باشند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با تاکید بر حفظ شتاب علمی کشور افزود: امسال تعدادی از کنکوری هادر شهرستان طبس رتبه های بسیار خوبی را کسب کردند حتی شاهد رتبه تک رقمی بودیم که این خیلی مهم و ارزشمند است و از زحمات مدیران، اساتید و معلمان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 10 =