دومین همایش سراسری سازمان نظام کاردانی خراسان جنوبی در طبس برگزار شد /+تصاویر

دومین همایش سراسری اعضای سازمان نظام کاردانی خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان طبس با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن هلال احمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، مهندس آرزومندان در دومین همایش سراسری اعضای سازمان نظام کاردانی خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان طبس گفت: سازمان نظام کاردانی استان منسجم و یکپارچه است و سعی کردیم هر چه بهتر مشکلات شهرستان ها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان نظام کاردانی استان افزود: در شهرستان طبس توانستیم زمینی با مساحت ۶۴۰ متر مربع در سایت اداری طبس از راه وشهرسازی به عنوان زمین کاربری اداری بگیریم و امیداوریم پس از تکمیل مراحل اداری کلنگ زنی آن انجام  شود.

وی گفت: سازمان نظام کاردانی استان مشکلات و موانعی را از ابتدای کار داشت که اعم آن مالی بود و اکنون با توجه به رکود کار و کمبود ساخت و ساز این مشکلات بیشتر شده است.

وی ادامه داد: علیرغم همه مشکلات مالی، سازمان نظام کاردانی استان خراسان جنوبی جز ده استان برتر کشور است که توانستیم هنوز روی پای خود بایستیم و باید به صورت خودگردان عمل کنیم.

وی گفت: همکاری بین نظام کاردانی و بنیاد مسکن از سال ۹۱ صورت گرفت که نظارت و طراحی نقشه های روستایی را انجام میدهیم که از طرفی بار بنیاد مسکن در این زمینه کمتر شد و مالکین نیز توانستند با دغدغه کمتر کار خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه همکاری مسئولین شهرستان لازم است افزود: من از شورای شهر طبس تقاضا دارم طی همکاری در زمینه های پروانه ساختمانی زمین کمک کنند که راه بیفتد و بتوانیم این ساختمان را اینجا بسازیم.

وی اضافه کرد: در شهر عشق آباد و دیهوک دو نمایندگی سازمان نظام کاردانی ایجاد شد که به دلیل بعد مسافتی که این دو شهر با طبس داشتند رفت و آمد مردم خیلی کمتر شد.

مهندس صالحی رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان نمایندگی طبس در این همایش گفت: نمایندگی نظام کاردانی طبس در سال ۸۷ افتتاح شد.

وی افزود: این سازمان در اوایل با چالش های زیادی همراه بود که امروز این چالش ها برطرف شده و مشکلات حادی ندارد و جا دارد از زحمات مهندس نوری زاده و همکارانشان در سازمان نظام مهندسی که همکاری کردند تا این تعامل برقرار شود تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

صالحی بیان کرد: این سازمان در حال حاضر دارای ۱۰۰ نفر عضو عادی و ۱۵ عضو پروانه‌دار می‌باشد که طی تعاملی که با سازمان نظام مهندسی داریم اینها فقط در بخش نظارت در سطح شهر طبس فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس، تفاهم‌نامه ای داریم که عزیزان به عنوان ناظر در ساختمان‌های روستاها فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اکنون با توجه به پیگیری های مکرری که در ۱۱ ماه گذشته صورت گرفته توانستیم زمینی را در سایت اداری مسکن مهر تقریبا خریداری کنیم که حدود ۹۰ درصد مراحل آن انجام شده و امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد کلنگ‌زنی زمین سازمان باشیم.

وی در ادامه افزود: در این همایش سعی کردیم راه‌های پیشرفت نظام کاردانی و نمایندگی‌های آن را پیگیری کنیم تا بتوانیم نسبت به رفع کاستی‌های که در سازمان وجود دارد کم کنیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 3 =