هزینه ۶۲۰ میلیون ریالی اوقاف طبس از محل اجرای نیات واقفین در محرم و صفر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: با مساعدت خیرین در دو ماه عزاداری امام حسین(ع) حدود ۶۲۰ میلیون ریال از محل اجرای نیات واقفین در اماکن مختلف مذهبی با مشارکت اوقاف طبس هزینه و طرح بصیرت عاشورایی در تمامی بقاع اجرایی شده است.

به گزارش طبس نیوز از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی اظهار داشت:‌ محرم و صفر یک فرصت است که باید به اقشار مختلف جامعه بصیرت‌بخشی و بصیرت‌افزایی داده شود و در این ایام باید نقش ولایت و امامت، جایگاه حکومت اسلامی، حساسیت نسبت به ارزش‌های دینی و مبارزه با انحرافات را در اداره جامعه بیان کرد.

وی تصریح کرد: در شهرستان طبس ۲۳۶ فقره موقوفه با نیت عزاداری، تعزیه‌داری، روضه‌خوانی در ایام محرم و صفر وجود دارد و موقوفاتی که در این زمینه از خیران و واقفان به یادگار مانده است در حقیقت پشتوانه اقتصادی برگزاری جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس گفت: با مساعدت خیرین در دو ماه عزاداری امام حسین(ع) حدود ۶۲۰ میلیون ریال از محل اجرای نیات واقفین در اماکن مختلف مذهبی با مشارکت اوقاف طبس هزینه شده و طرح بصیرت عاشورایی در تمامی بقاع اجرایی شده است.

وی عنوان داشت: با همکاری مدارس، مساجد، هیئت روزمندگان اسلام، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها ۱۲۱ میلیون ریال در این ایام هزینه شده است.

خدایی ادامه داد: در روستاهای بخش مرکزی، دیهوک و دستگردان مبلغ ۹۲ میلیون ریال با استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران جهت اجرای نیات واقفین هزینه گردیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس افزود: در ۸ بقعه متبرکه سطح شهرستان در دهه اول محرم روزهای تاسوعا، عاشورا، اربعین و روز ۲۸ صفر با حضور ۵ مبلغ اعزامی از قم امر تبلیغ صورت گرفته و در محل امامزادگان با کمک‌های خیرین و از محل موقوفات و درآمد بقعه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، عزاداری و روضه‌خوانی و اطعام برگزار شد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی بیان داشت: جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی در ۶ بقعه متبرکه ایستگاه همه واقف باشیم، خیمه‌های معرفت و پاسخگویی به مسائل شرعی برپا شد و مردم از حضور کارشناسان امر بهره بردند.

خدایی با بیان اینکه موقوفات مربوط به سیدالشهدا(ع) از افتخارات جامعه محسوب می‌شود اظهار کرد: استمرار مسئله نبوت و احیا و زنده نگهداشتن دین و امامت و بقای دین و ارزش‌های دینی توسط امام حسین(ع) صورت گرفت و در این زمینه بزرگترین درسی که از آن امام بزرگوار می‌توان آموخت ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی در امامزادگان، تقویت باورهای دینی، تبیین قیام عاشورا، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات است.

وی ادامه داد: «طرح بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم در بقاء متبرکه شیخ احمد بن اسحاق، شیح احمد زنوغان، امامزاده علی(ع)، امامزاده سیدحسین زرگ، امامزاده شیخ ابراهیم و سید محمد بن جعفر طیار در ازمیغان به اقتضای ظرفیت موجود برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =