حدود ۱۲۸ هزار نرم افزار بومی نوشته شده است/ ۹۴ درصد مردم از نرم افزارهای داخلی استفاده می کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دو سال گذشته حدود ۱۲۸ هزار نرم افزار بومی نوشته شده و اکنون در داخل کشور ۹۴ درصد مردم از نرم افزارهای داخلی و فقط ۶ درصد از نرم افزارهای خارجی استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران طبس گفت: در دو سال گذشته حدود ۱۲۸ هزار نرم افزار بومی نوشته شده و اکنون در داخل کشور ۹۴ درصد مردم از نرم افزارهای داخلی و فقط ۶ درصد از نرم افزارهای خارجی استفاده می کنند.

محمود واعظی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران طبس افزود: سال گذشته استارت آپ های بسیار زیادی در سراسر کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شاهد این هستیم که بسیاری از نرم افزارهای داخلی و بومی ما به کشورهای مختلف صادر می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات وزارت ارتباطات در خصوص جلوگیری از جوسازی های احتمالی در آستانه انتخابات در فضای مجازی گفت: این وظیفه و ماموریت وزارت ارتباطات نیست، بخشی از این اگر مسئله امنیتی باشد به دستگاه های امنیتی و برخی مربوط به قوه قضاییه و لذا بخش های مختلف دارد.

وی افزود: کمیته هایی در همین راستا در وزارت کشور، قوه قضاییه و شورای نگهبان تشکیل شده و رصد می کنند که همینطور که در فضای واقعی کشور نباید تهمت و تخریب باشد در فضای مجازی نیز نباید این اتفاق بیفتد و این کار دنبال می شود.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی معتقدند سفر شما در آستانه انتخابات بیشتر رنگ و بوی سیاسی و نوعی تبلیغ انتخاباتی بود بیان کرد: این سفر قرار بود که سه ماه قبل انجام شود و آن موقع اصلا موضوع انتخابات نبود که آقای استاندار و نماینده مجلس نیز به این اشاره کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشتند و ما در هفته دولت که خدمت ایشان بودیم فرمودند شما مسئولید و وظیفه دارید که مرتب عملکرد خود را به اطلاع برسانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ما زیرساخت ها را برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک فراهم کردیم به همین دلیل شبکه ملی اطلاعات بستر بسیار خوبی است و امتحان خود را پس داده از جمله اینکه اخیرا سرشماری کل کشور را در بستر شبکه ملی داشتیم.

وی تاکید کرد: اکنون به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام کردیم که از نظر زیرساخت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات هیچ مشکلی نداریم به هر حال تصمیم با وزارت کشور و شورای نگهبان است.

وی افزود: ما کارهای مختلفی قرار است انجام دهیم از جمله به دنبال راه اندازی دولت الکترونیک هستیم و دوم اینکه حدود ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار همه اینها را به اینترنت متصل کنیم.

واعظی تاکید کرد: برنامه توسعه ای در دست اقدام داریم که طی آن پهنای باند داخلی کشور از ۶ هزار و ۸۰۰ به بالاتر از ۱۰ هزار در آینده نزدیک گسترش پیدا می کند و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد.

وزیر ارتباطات گفت: در شهرستان طبس شبکه ای وجود دارد که هم راجع به شبکه انتقال آن و هم شبکه پهن باند این مقدار افزایش پیدا کرده و نسل سه و چهار در شهرستان آمده و خود این باعث میشود علاوه بر مردم دارند استفاده روزمره انجام میدهند بسیاری از کسب و کارهای الکترونیکی در این بستر میتواند انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =