عدم همکاری اصناف طبسی در اجرای فروش ویژه ماه مبارک رمضان

در حالی، در ابتدای ماه مبارک رمضان از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت طبس اعلام شد که به جای برپایی نمایشگاه ضیافت، در این ماه اصناف اقدام به فروش ویژه خواهند کرد اما نه تنها نمایشگاه برپا نشد بلکه حتی اصناف حاضر به فروش ویژه نشدند!

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در پاسخ به این که چرا با وجود اعلام این موضوع فروش ویژه ای در این ماه انجام نشد گفت: ما طبق تقویم نمایشگاهی برگزاری نمایشگاه ضیافت را پیش بینی کرده بودیم. اما پیرو درخواست اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه مبنی بر عدم برگزاری نمایشگاه ضیافت، تصمیم کمیته نمایشگاهی بر این شد که اصناف برای فروش فوق العاده اقدام کنند.

مرتضی جلالی فرد افزود: به احترام کسبه محترم و علی رغم مصوبه کمیته  نمایشگاهی، برپایی نمایشگاه ضیافت را به فروش ویژه تغییر دادیم.

وی بیان کرد: مکاتبه لازم با اتاق اصناف انجام گردید و اتاق اصناف نیز با اتحادیه های مربوطه مکاتبه کرد اما علی رغم همه پیگیری هایی که انجام دادیم هیچ کدام از اتحادیه ها، حتی یک فروشگاه را به صورت فروش ویژه در شهرستان دایر نکردند.

جلالی فرد ادامه داد: در این زمینه کم توجهی اتحادیه های مربوطه را در موضوع حمایت از مصرف کننده گان شاهد هستیم.

وی اظهار کرد:  با توجه به شرایط  ایجاد شده و عدم تمایل اتحادیه ها به برگزاری فروش ویژه و فوق العاده، قطعا در تصمیمات کمیته نمایشگاهی برای برپایی نمایشگاه‌های بعدی موثر خواهد بود و مجبور خواهیم بود در حمایت از حقوق مصرف کنندگان راههایی به جز فروش فوق العاده را بررسی نماییم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس بیان کرد: در حال حاضر نمایشگاه پاییزه و سه نمایشگاه دیگر در طول سال جاری در  تقویم نمایشگاهی شهرستان مصوب شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که اتحادیه ها و اصناف با فروش ویژه و فوق العاده  همکاری لازم را با کمیته نمایشگاهی انجام می دادند  و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان همکاری می نمودند می توانست در آینده در تصمیمات کمیسیون تنظیم بازار و کمیته نمایشگاهی تاثیر گذار بوده و از توان اتحادیه ها استفاده بیشتری انجام  شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + نوزده =