باید به دنبال مسجد با کارکرد جامع و چند منظوره باشیم/ ۹ مسجدِ محور در شهرستان طبس

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: خطر انحراف فکری و سیاسی بیخ گوش مساجد است و مساجدی و شخصیت‌هایی داریم که سرمایه‌گذاری های انحرافی می‌کنند که باید مراقبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، همایش توجیهی طرح مسجد محوری در مسجد وحسینیه امیرالمومنین(ع) طبس واقع در فاز ۲ شهرک امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

سرهنگ صفرعلی اسماعیلی افزود: واقعیت این است توجهی که دهه اول انقلاب بود در دهه بعدی نبوده است لذا تصمیم این است به اصل برگردیم و جبران کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت : با توجه به نقش مهم مسجد به عنوان یک نهاد در جامعه اسلامی چه در صدر اسلام و چه در شکل گیری انقلاب اسلامی ما باید به دنبال مسجد با کارکرد جامع و چند منظوره باشیم.

وی افزود: مسجد باید مکانی عبادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج در نظر دارد در دور جدید تحول و تعالی بسیج با بهره گیری از جایگاه حقیقی مسجد در بلاد مسلمین و در راستای تحقق اندیشه های اسلامی و انقلابی امام خامنه ای (مد ظله العالی) یک بار دیگر مساجد را به عنوان محوری ترین ،بهترین و مردمی ترین جا برای تشکیل ،اداره و نقش آفرینی بسیج مورد توجه قرار دهد و در پیوندی عمیق بین مساجد و روحانیت و بسیج سهیم گردد.

همچنین اسماعیلی یاد آور شد: به همین منظور ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس در شهرستان طبق سهمیه ۹ مسجد را در سه گروه مسجد الگو ، مسجد سطح یک و مسجد سطح دو انتخاب کرده است که قرار است این طرح از این مساجد برگزیده شروع شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت :هرگاه ما بین هیئت امنا مساجد و شورا پایگاه های مقاومت بسیج اتحاد داشته ایم موفق بوده ایم به همین خاطر رمز موفقیت اتحاد بین همه قسمت ها فعال در مساجد است.

وی بیان کرد: بنابراین ارزیابی کردیم و مجموعه دست اندرکاران مساجد را مورد بررسی قرار دادیم از جمله اینکه امام جماعت مسجد چقدر وقت می‌گذارد، دیدگاه امام جماعت نسبت به جمعیت و مسایل پیرامون مسجد چیست؟ هیات امنای مساجد افرادی که فکر و ذکرشان ساخت مساجد است و دیدگاه عمرانی دارند، افرادی که انرژی خود را وقف مسجد می کنند و دغدغه منطقه و محله را دارند یا توسعه؟

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان افزود: امروز هیات امنا انتصابی است و لذا تفکرات هیئت امنا از دیدگاه های مختلف در خروجی کار مسجد تاثیر پذیر است.

وی گفت: دراین مسیر ترکیب جمعیتی و نقش مسجد نیز در مسایل مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و اینکه یک مسجد چقدر روی جمعیت پیرامونش موثر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید ببینیم چه عواملی باعث دفع جوانان شده است، شهرستان طبس جزء شهرهای موفق در این موضوع است که کمتر عدم رغبت وجود دارد و در مساجدی که رغبت کمتر را می‌بینیم باید رویکرد رفتار فرق کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) یادآوری کرد: مساجد ۹ گانه ای که در طبس انتخاب شده اند باید مرتب رصد شود و مسائل و مشکلاتشان بیش از قبل مورد توجه قرارگیرد.

وی گفت: باید این قرارگاه توان افزایی شود و در همین راستا به این قرارگاه ها برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با اولویت برگزاری نمازجماعت داده شده است.

سرهنگ اسماعیلی گفت:خطر انحراف فکری وسیاسی بیخ گوش مساجد است و مساجدی وشخصیتهایی داریم که سرمایه گذاری های انحرافی می‌کنند که باید مراقبت کرد.

سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی فرمانده سپاه ناحیه طبس در این مراسم با بیان اینکه در شهرستان طبس ۹ مسجد به عنوان محور در نظر گرفته شدند گفت: مسجد امیرالمومنین (ع) فاز۲ ،مسجدفاطمه زهرا(س) شهرک صدوقی، مسجد ائمه بقیع فاز۱ ،مسجد صاحب الزمان (عج) عشق آباد، مسجد قدس دیهوک، مسجد ولی عصر(عج) دشتغران، مسجد جامع فهالنج، مسجد ابوالفضل کریت، مسجد امام خمینی (ره) محمد آباد مساجدی هستند که حضور جوانان را در آن‌ها پر رنگ تر بوده است.

سرهنگ فرحبخش ثانی گفت: امید داریم در آینده به تعداد این مساجد افزوده شود.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم دراین همایش ضمن تبیین ارزش و ثواب حضور بیشتر در مساجد گفت: امروز به برکت نظام و شهدا در هر جمعه بیش از ۹۰۰ نمازجمعه در مساجد و مصلاهای شهرها برگزار می‌شود که خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

امام جمعه طبس افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای محور شدن مساجد کارهای زیادی انجام شده است اما آنطور که باید نبوده است.

وی تاکید کرد: انجام کارهای فرهنگی باید در مساجد بیشتر انجام شود، خواندن خطبه های عقد ازدواج می‌تواند از برخی حرکت های ناهنجار نیز پیشگیری کند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم خاطرنشان کرد: مساجد سنگرند و لذا باید این سنگرها دارای امکانات سرمایشی و گرمایشی لازم بوده و جاذبه نیز داشته باشند.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =