«از حرم تا قدس» سومین نمایش میدانی در شهر طبس

نمایش میدانی «از حرم تا قدس» سومین نمایش میدانی طبس است که با روایتی از اعزام رزمندگان به جبهه آغاز می شود و به معرفی عملیات قدس می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، چند سالی است که نمایش میدانی جای خود را بین هنرهای نمایشی باز کرده و نمایشی تلفیق از تئاتر و رزمایش است که نقش صدا، نور و حرکت در این نمایش ها بسیار مهم است.

در این نوع نمایش چون همه چیز تقریبا زنده است، مخاطب احساس می‌کند در آن واقعه حضور دارد و همه چیز را لمس می کند و تاثیر آن در تماشاگر زیاد است.

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» در گفتگو با طبس نیوز بیان کرد: این نمایش روایتی از اعزام رزمندگان به جبهه آغاز می شود و به معرفی عملیات قدس می پردازد.

حسین نظری افزود: بعد از آن به موضوع روز برمیگردد و به موضوع مدافعان حرم و شهید حججی پرداخته می شود.

وی تصریح کرد: نصف بیشتر این نمایش در مورد شهید حججی و نحوه شهادت این شهید مدافع حرم است و در بخش هایی از نمایش گریزی به کربلا و روز عاشورا با توجه به ایام محرم زده خواهد شد.

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» گفت: در پایان هم کل جریان جبهه مقاومت که هدف آن قدس و مبارزه با اسرائیل است به صورت نمادین معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در نمایش میدانی «از حرم تا قدس»، ۲۰ بازیگر، ۶۰ هنرور، ۲۰ نفر عوامل فنی و پشت صحنه حضور دارند و کار اجرا و پشتیبانی این نمایش را بر عهده دارند.

نظری با بیان این که این نمایش سومین نمایش میدانی طبس است اظهار کرد: در نمایش های گذشته شخصا تجربه خوبی کسب کردم و استقبال مردم از نمایش های میدانی بی نظیر بود که در نمایش میدانی بازسازی واقعه غدیر که تنها یک اجرا بود، بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر تماشاگر حضور داشتند.

وی افزود: کیفیت اجرای نمایش های میدانی که در حجم وسیعی از صحنه، بازیگر و عوامل دارد دقت نظر خاصی می‌طلبد و مهمترین مورد «صدا» است که همه تماشاگران صدا را با کیفیت خوب بشنوند.

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» گفت: در نمایش میدانی بازسازی واقعه غدیر انتقاد مردم به کیفیت نامطلوب صدا بود، ان شاء الله امسال بتوانیم جبران کنیم و کاری کیفی و استاندارد را به تماشاگران برسانیم.

وی با بیان این که ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس تهیه کننده این کار است افزود: از فرماندهی سپاه ناحیه طبس جناب آقای سرهنگ فرحبخش تشکر می‌کنم و آقای حسنی که پای کار بودند و حمایت کردند.

نظری ادامه داد: همچنین از فرمانداری ویژه طبس، ادارات راه، برق و سایر ادارات که این پروژه را حمایت کردند و به ویژه شهرداری طبس تشکر می کنم.

کارگردان نمایش میدانی «از حرم تا قدس» گفت: همانطور که رهبری فرمودند یک نمایش یا تئاتر می‌تواند حتی از منبر و سخنرانی تاثیر بیشتری داشته باشد و ان شاءالله نمایش میدانی هم این چنین تاثیری خواهد داشت.

نمایش میدانی «از حرم تا قدس» اول تا سوم مهرماه ماه در طبس اجرا می شود.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =