کارگران پویش معادن طبس از کار بیکار شدند/ کارگران معترض: بیمه بیکاری چاره حل مشکلات ما نیست

جمعی از کارگران معدن پویش معادن طبس پیش از ظهر امروز مقابل معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، یکی از کارگران در این تجمع در گفتگو با طبس نیوز بیان کرد: در گذشته حدود ۵۰۰ نفر در معدن پویش معادن کار می کردند از ابتدای سال نصف کار تعطیل شد و نیروها به ۲۵۰ نفر کاهش پیدا کرد و گفتند که میخواهند به زغالسنگ واگذار کنند و اکنون همین کارگران نیز از کار بیکار شدند.

این کارگر اخراجی ادامه داد: مسئولین معدن گفتند واگذاری و واگذاری و پولی برای معدن خرج نکردند و حقوق های کارگران عقب ماند.

وی افزود: پیش از این نیز حقوق ها هم نصف و نصف میدادند و پیش از شروع امسال، دو تا سه ماه حقوق ندادند.

این کارگر گفت: اول قول دادند که بعد چند ماه راه اندازی می شود اما بعدا وضعیت بدتر شد و در خردادماه گفتند می‌خواهیم تحویل زغالسنگ طبس دهیم.

وی اظهار کرد: اکنون چهار ماه گذشته و از نیمه مهرماه تقریبا تعطیل شده است و حدود ۲۰ نفر که قرارداد داشتند ماندند و از روز گذشته اعلام کردند معدن تعطیل است تا تکلیف معلوم شود.

این کارگر اخراجی افزود: به اداره کار مراجعه می‌کنیم که فقط حرف از بیمه بیکاری می‌زنند اما بیمه بیکاری چاره حل مشکلات ما نیست، با ۲۰ سال سابقه کار میگویند بیمه بیکاری بگیرید.

معدن زغالسنگ پویش معادن از معادن زیرزمینی در منطقه پروده طبس و بخشی از پروده یک است.

دیدگاهی در “کارگران پویش معادن طبس از کار بیکار شدند/ کارگران معترض: بیمه بیکاری چاره حل مشکلات ما نیست

  1. این نتیجه ملاحظه کاری و رودرواسی مسئولین شهر از فرماندارمحترم و سخت کوش و امام جمعه محترم شهرستان گرفته تا دیگر مسئولین که تذکر به دست اندارکاران نمی دهند اگر آسیاب را باروبی تمام وابستگانشان سرکارند فقط سر من و توی کاگر بی کلاه مونده به خدا واگذار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 12 =