واکنش امام جمعه طبس به هنجارشکنی گردشگران در روز اربعین حسینی در طبس

امام جمعه طبس در واکنش به گروهی از گردشگران هنجارشکن در روز اربعین حسینی در طبس گفت: من خیرخواهانه به مسئولین فرهنگی و اجرایی شهرستان عرض میکنم، برادران، من و شما صندلی هایمان روی خون شهدا پایه هایش گذاشته شده، شهدا رفتند برای اینکه ارزش های اسلامی در جامعه ما پیاده شود.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه گفت: زیارت اربعین بسیار مفید و پر محتواست و در آن فلسفه قیام، شخصیت، اصل و نسب و جایگاه امام حسین(ع) را در نزد خداوند متعال بیان شده است.

امام جمعه طبس افزود: امام حسین(ع) قیام کردند برای اینکه مردم را از ضلالت، جهالت و گمراهی نجات دهند و به مسیر حق برسانند و برای امر به معروف و نهی از منکر که من و شما نیز وظیفه داریم در مقابل منکرات از خود واکنش مناسب نشان دهیم و آنهایی را که در مسیر حق حرکت می‌کنند را حمایت و پشتیبانی کنیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان اینکه امروز اگر من و شما ببینیم در جامعه ناهنجاری، هنجارشکنی لااوبالی ترویج میشود نباید بی تفاوت باشیم، افزود: با کما تاسف و تاثر و درد دل روز گذشته که میلیون‌ها نفر با عشق و علاقه به کربلا رفتند و در سراسر کشور غوغای اربعین حسینی بود، دیروز و در روز اربعین در روستای خرو در پل شاه عباس و حمام مرتضی علی، گروهی گردشگر رفتند رقصیدند و کف زدند.

وی افزود: قبلا هم به مسئولین مربوطه گفتم که جلوگیری کنند و تذکر دهند که بعد از آن آقایان آمدند در فضای مجازی بر علیه امام جمعه مطلب نوشتند، بنویسید من از این حرف‌ها باکی ندارم، من به عنوان یک وظیفه شرعی عرض میکنم.

خطیب نماز جمعه طبس گفت: حتما بدانید دنبال این مسایل و هنجارشکنی ها دست های دشمنان در داخل و خارج کار میکند و میخواهند حرمت عاشورا و اربعین را بشکنند.

وی بیان کرد: شما را به خدا در روز اربعین حیسنی، در دارالمومنین طبس اینها تاثر ندارد؟ گریه ندارد؟

امام جمعه طبس گفت: من خیرخواهانه به مسئولین فرهنگی و اجرایی شهرستان عرض میکنم، برادران، من و شما صندلی هایمان روی خون شهدا پایه هایش گذاشته شده، شهدا رفتند برای اینکه ارزش های اسلامی در جامعه ما پیاده شود.

وی افزود: اگر بنا بود ناهنجاری و ولنگاری در این کشور باشد زمان شاه خیلی فراوان بود دیگر دلیلی نداشت مردم قیام کنند و شهید بدهند، ما با رشد اقتصاد کشور و شهرستان مخالف نیستیم استاندار محترم تشریف آوردند و در موضوع گردشگری ایشان نیز تاکید داشتند اما گردشگری باید با حفظ ارزش های اسلامی باشد.

خطیب نماز جمعه طبس گفت: از هر جایی که ما نمیتوانیم سرمایه بدست بیاوریم، حلال و حرام داریم.

وی تاکید کرد: امیدوارم مسئولین بیشتر به خود بیایند و جلو این مسایل را بگیرند، این گروه های گردشگری چه داخلی چه خارجی می‌خواهند بیایند اما نه در روزهای اربعین و عاشورا و آنهایی که می آیند باید توجیه شوند اینجا دارالمومنین است، ما باید ارزش‌ها و حرمت‌ها را حفظ کنیم بخاطر اینکه آن را ارزان به دست نیاوردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز ۱۹ آبان روز جهانی «علم در خدمت صنعت و توسعه» اشاره کرد و افزود: علم و دانش یکی از نعمت‌های الهی است اما همانطور که هر نعمتی می‌تواند به خوبی و یا به بدی استاده شود، علم نیز از همان مقوله است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: علم باید در جهت خدمت و اصلاح جامعه باشد اما امروز خیلی‌ها از علم برای ظلم، ستم، گمراهی و انحراف استفاده می‌کنند.

وی گفت: امروز آمریکا و انگلیس از علم و تکنیک بهره‌مند هستند اما در هر جای دنیا ظلم و آدمکشی آنها را از جمله در یمن، سوریه، عراق و سایر کشورها می‌بینید که از طریق علم به مردم خیانت می‌کنند.

وی به مناسب‌های روز حمایت از بیماران کلیوی، سالروز ارتحال علامه طباطبایی، آغاز هفته وقف اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =