رقابت کارکنان دادگستری‌های ۶ استان کشور در مسابقات قرآنی در طبس/ برگزیدگان معرفی شدند

رقابت های ۲۱۶ شرکت کننده از کارکنان دادگستری های ۶ استان کشور با معرفی برگزیدگان در شهر طبس به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات منطقه پنج قرآن کریم قوه قضاییه به خبرنگار طبس نیوز گفت: مسابقات کشوری قرآن کریم قوه قضاییه نیمه دوم بهمن ماه یا اوایل اسفند ماه اعلام شده است برگزار می شود.

وی افزود: در دو سال گذشته مسابقات کشوری در غیر از تهران برگزار می‌شد اما امسال در تهران با حضور منتخبین مناطق برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: این مرحله از مسابقات ویژه مناطق پنج قوه قضاییه بود که در شهر طبس برگزار شد و از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد شرکت کننده داشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل برگزاری مسابقات در شهر طبس چه بوده است گفت: ضمن وجود میقات الرضا(ع) حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و فضای معنوی این شهر، بیشتر متسابقینی که از استان های کرمان، یزد و هرمزگان بودند این شهر برایشان در دسترس بیشتری بود.

وحدانی نیا با تاکید بر لزوم پرداختن به قرآن کریم توسط همه سازمان هاو نهادها افزود: قوه قضاییه در راستای ارتقاء معنوی کارکنان دستگاه قضایی اقدام به اجرای ده ها برنامه در زمینه های قرآنی و مرتبط با آن نموده است.

وی افزود: سازمان زندان ها برای قرآنی شدن مجرمین و خانواده های زندانیان برنامه های بسیاری ترتیب داده است و علاوه بر زندانی اکنون خانواده زندانی ها به قرآن تشویق و ترغیب می شوند.

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در برخوردی که شخصا داشتم در زندان بیرجند، خواهری از خانواده زندانی که تا پیش از این خواندن و نوشتن هم یاد نداشت اکنون حافظ هشت جزء قرآن بود.

وی یادآور شد: مسلما کسی که با قرآن خو گرفت گرچه مجرم هم باشد و در زندان به سرمی‌برد پس از دوران پایان محکومیت و یا عفو اگر شامل او شود، تلاش خواهد کرد تا از آنچه گذشته انجام داده فاصله بگیرد.

مسابقات قرآن کریم منطقه پنج قوه قضاییه طی دو روز و با حضور ۲۱۶ شرکت کننده از کارکنان دادگستری های شش استان در شهر طبس برگزار و آیین اختتامیه صبح امروز در این شهر برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 10 =