مالکین قراردادهای اجاره را در دفترخانه ها تنظیم کنند

دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: مالکین واحدهای مسکونی می توانند با تنظیم قرارداد اجاره در دفاتر اسناد رسمی از مزایای آن همچون حذف کمیسیون های هنگفت بنگاه های املاک بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع حسینی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با حضور رئیس اداره ثبت اسناد و مدیران دفاتر اسناد رسمی گفت: مردم می توانند به جای پرداخت کمیسیون های غیر متعارف با پرداخت حق التحریری کمتر یک سند رسمی که مزایای آیین نامه‌ای لازم الاجرا دارد تنظیم کنند.

وی افزود: در این صورت اگر اجاره ملک پرداخت نشود به راحتی اجراییه صادر می شود و در موارد اختلاف نیازی به طی مراحل قضایی جهت تخلیه ملک نخواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: اصل قرارداد اجاره که جزو عقود معین است طبق ماده ۳۰ قانون سردفتردان بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته است و موضوع قانونی آن در قانون مدنی ذکر شده است.

وی عنوان کرد: بنگاه های املاک در خیلی از نظام های حقوقی وجود ندارد و چیزی تحت عنوان دفتر املاکی و بنگاهی نیست بلکه شهرداری سایتی را طراحی کرده که در آن هر کسی ملکی دارد آن را عرضه میکند.

حجت الاسلام زارع حسینی گفت: متاسفانه آنچه اکنون ما را دور هم جمع کرده، بورس بازی سیاهی است که در شهرستان و خیلی از جاها راه افتاده در قیمت گذاری املاک که خیلی گزارشات به ما رسیده است.

وی افزود: قطعه زمین ۲۰۰ متری که در شش ماه گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده اکنون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

مسئولین دفاتر اسناد رسمی در این جلسه با استقبال از ورود دادستان به این موضوع، خواستار ورود وی به اموال غیرمنقول به منظور حذف دلال ها شدند.

در این جلسه مقرر شد مکانی متمرکز جهت معرفی موجر و مستاجرین شهرستان که متعاقبا اعلام خواهد شد در نظر گرفته شود تا پس از تفاهم طرفین جهت تنظیم قرارداد محضری اجاره، به دفترخانه های شهرستان معرفی گردند.

طبق هماهنگی به عمل آمده تنظیم قرارداد یک روزه انجام و نیاز به طی هیچگونه تشریفات اداری نخواهد بود و حداکثر هزینه تنظیم قرارداد محضری حدود یکصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود.

دیدگاهی در “مالکین قراردادهای اجاره را در دفترخانه ها تنظیم کنند

  1. سلام. این طرح هیچ دردی از آشفته بازار مسکن و اجاره دوا نمیکنه جز اینکه جیب دلال و و سردفتران اسناد رو پر پولتر کنه..!!! دلال کار خودشو میکنه و اینجا بجای بنگاه با دفتر اسناد کار میکنه. چیزی که ما در نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد به عینه شاهدش هستیم. پس لطفا بجای طرحهای بی ثمر دست دلالان کد دار بازار رو قطع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =