مهمترین دغدغه مردم طبس«وحدت»است

امام جمعه طبس گفت: وحدت، مهمترین دغدغه امروز مردم طبس است، امیدواریم بین گروه های مختلف با کمک مردم، مسئولین دولتی و غیر دولتی وحدت ایجاد شود.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدی در خطبه های نماز جمعه افزود: چند روز بعد از ظهر ها وقت گذاشتم و به میان مردم رفتم تا از زبان خودشان مردم را بشناسم و تنها به گزارشات مسئولین اکتفا نکردم.

وی بیان کرد: انتخابات بیش از یکسال است که تمام شده و برخی رقابت ها را ادامه میدهند و این ظلمی است که به حق مردم ولایتمدار وارد میشود و برای احقاق حق آنها باید وحدت ایجاد شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم برخی مسئولین که در شعار همه شما وحدت را شنیدیم بر همه ثابت و تحقق آفرین آن باشید و مردم را بیش از این نگران نکنیم و بتوانیم کاری را برای مردم بزرگوار انجام دهیم.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف اشاره کرد و هشدار داد: متاسفانه ایران کشوری مصرف گرا است و مصرف حامل های انرژی آن با کشورهایی پر جمعیتی مانند هند و چین برابری میکند و این یک فاجعه است.

وی افزود: اسلام با اسراف به شدت مخالف است و اسراف کار را برادر شیطان میداند، مصرف را بهینه کنیم به ویژه در شرایطی که کشور در محاصره دشمن است.

وی به یوم النکبه اشاره کرد و گفت: در چنین روزی در ۷۰ سال پیش اسرائیل اعلام موجودیت کرد و در سالروز آن آمریکای جنایتکار سفارت خود را به پایتخت اسرائیل و به شهر قدس انتقال داد.

وی ادامه داد: این دهن کجی بدی به مسلمانان بود چرا که قدس قبله نخست مسلمین بود.

وی گفت: بعد از جریان داعش آمریکا و اسرائیل به دنبال به حاشیه بردن مسئله فلسطین بودند، ملت ها در روز جهانی قدس با شعارهای خود از آرمان های فلسطین دفاع خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه اخیر آمریکا به کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این نامه تحت عنوان ایران هراسی است و هدف آمریکا از این نامه به چند دلیل است.

وی ادامه داد: آمریکا میخواهد حضور خود را در منطقه توجیه کند، سلاح های خود را به قیمت های گزاف به کشورهای عرب بفروشد و اقتصاد ورشکسته آمریکا را جبران کند، جریان مقاومت را تحت نظر داشته و مدیریت کند و به به دنبال حفظ موجودیت اسرائیل است.

وی تاکید کرد: در این موقعیت وظیفه ملت ها وحدت دنیای اسلام است و در روز قدس آن را نشان خواهند داد و موجب میشود اجانب عقب نشینی کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال اشاره کرد و گفت : حمایت از کالای ایرانی باید فرهنگ سازی شود و با حمایت از کالای ایرانی باعث اشتغال شویم و در غیر اینصورت و استفاده از کالاهای خارجی باعث ورشکستگی کارخانه ها و بیکاری میشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 3 =