۲۱ طرح کشاورزی در طبس به بهره برداری رسید

۲۱ طرح کشاورزی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان طبس به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس روز یکشنبه در آیین بهره برداری همزمان این طرح ها در منطقه دیهشک طبس گفت: از این میزان ۹ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال اعتبار دولتی است و با بهره برداری از آنها ۱۸۶ خانوار با جمعیت ۶۵۰ نفر بهره مند خواهند شد.

داود بخشایی بیان کرد: طرح آبیاری تحت فشار در احمدآباد کریت، حومه طبس، پیرحاجات، علی‌آباد کریت، فهالنج، هاشم‌آباد، ده محمد و مشاع مبشرآباد در حجم عملیاتی ۹۹ هکتار انجام شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال اعتبار دولتی در نظر گرفته شده و سهم آورده متقاضی یک میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: در روستاهای ماودر، نستنج، محمدآباد، فشاء سفلی، کلاته محمدقربان، انتظامیه و پده بید پروژه احیا و مرمت قنات در حجم عملیاتی یکهزار و ۴۱ متر با اعتبار دولتی یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال و سهم آورده متقاضی ۲۹۸ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: برای احداث استخر ذخیره آب در حجم ۹۷۱ مترمکعب در روستای کردآباد ۷۷۶.۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شد که از این میزان ۶۶۰ میلیون ریال اعتبار دولتی بود.

وی از احداث یکهزار و ۵۰۰ متر راه دسترسی در سه روستای عزیزآباد، رحمت آباد و هاشم آباد با اعتبار دولتی ۴۷۵ میلیون ریال و سهم آورده ۸۴ میلیون ریال خبر داد و افزود: احداث کانال در روستای چیروک در حجم عملیاتی ۳۵۳ متر با اعتبار ۲۰۸.۵ میلیون ریال انجام شد که سهم ۱۵۰ میلیون ریال این میزان اعتبار دولتی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: ۴۱۷ طرح همزمان با هفته جهاد کشاورزی از ۲۱ تا ۲۷ خرداد در بخش های مختلف کشاورزی خراسان جنوبی با سرمایه گذاری ۳۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان افتتاح شد.

هاشم ولی پور مطلق افزود: با افتتاح این طرح ها ۲۳ هزار و ۴۳۰ نفر شامل پنج هزار و ۷۸۹ خانوار به طور مستقیم و غیر مستقیم برخوردار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =