خواسته مردم مقابله قوا با مفسدین اقتصادی است

امام جمعه طبس گفت: مسئولینی که سر و وضع و لباس آنها داد میزند که برند خارجی دارد، نمی توانند حمایت از کالای ایرانی را ترویج کنند.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدی در خطبه های نماز جمعه افزود: با توجه به اینکه جنگ امروز، اقتصادی است و شعار سال حمایت از کالای ایرانی است ما میتوانیم با خرید کالای ایرانی در گسترش و توسعه صنعت و معدن موثر باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولین باید الگو باشند، گفت: مسئولین باید مدیریت و مردم همت کنند تا در کشور رونق اقتصادی شکل گیرد.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: هدف دشمن از تهدید و فشار، شکاف اجتماعی و تفرقه است تا مردم به جان هم بیفتند و او بتواند از آب گل آلود ماهی بگیرد و راه حل آن وحدت بین قواست.

وی به گرانی و تورم های اخیر سکه، طلا، ارز و خودرو اشاره کرد و گفت: مطالبات و گلایه های مردم به حق است اما نباید به نحوی باشد که در راستای اهداف آمریکا و اجانب باشد لذا خواست مردم از قوای مختلف مقابله و مبارزه با مفسدین اقتصادی است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: ما اکنون به برجام داخلی بیش از برجام خارجی نیاز داریم، برجام خارجی با وجود منافع مختصری که داشت و حق ما را در دنیا ثابت کرد اما چندان گلی به سر مردم نزد و تحریم ها بیشتر شد.

وی ادامه داد: برجام داخلی یعنی هماهنگی دولت و مردم و قوای مختلف که باید مشکلات کشور را سر و سامان دهند.

امام جمعه طبس با انتقاد از برخی سنت های چیده شده در مراسم ختم و عزاداری در طبس گفت: متاسفانه مراسم ختم در طبس همراه با منبر نیست و جلسات عزاداری گاهی در چهار وعده انجام میگیرد که من برای اولین بار است در اینجا میبینم.

وی ادامه داد: از موارد دیگر خرج ناهار برای مجالس عزا است که گاهی بیش از ده میلیون است و خانواده هایی هستند که زیر بار قرض میروند در صورتی که در اسلام در مجالس ختم غذا خوردن مکروه است.

وی افزود: اینگونه خرج ها به ویژه برای کسانی که وضعیت مالی خوبی دارند میتوانند در موسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی و کمک به نیازمندان هزینه کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مراجعات به دفتر امام جمعه برای پول درمان و آب و برق و نان است گفت: برای کسانی که پیشقدم هستند ما میتوانیم در مجالس آنها دعا کنیم و در مسجد جامع هزینه ها را جمع کنیم تا هم فاتحه ای برای عزیز از دست رفتشان خوانده شود و ثواب بیشتری نیز خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پانزده =