ترافیک در سطح راه‌های کشور روان است

ترافیک در سطح راه‌های کشور روان است

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس در اطلاعیه شماره ۱۲ وزارت آمده است با توجه به تصاویر دوربین‌های نظارتی مرکز و براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شماری بر خط، در حال حاضر ترافیک در اکثر محورهای ارتباطی به صورت عادی و روان است.

ضمناً با توجه به لغزندگی سطح راه بخصوص در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برفگ‌گیر به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود به هنگام سفر تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

همچنین سامانه گویای ۱۴۱ و ۸۸۹۲۵۲۵۲ این مرکز به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی وضعیت راه‌ها به هموطنان است، ضمنا محور فرعی شمشک به دیزین در استان‌های تهران و البرز به علت بارش برف و نبودایمنی تا اطلاع بعدی مسدود است.

محور طبس – دیهوک در استان یزد به علت اجرای عملیات احداث پل بر روی آبنمای موجود حدفاصل کیلومتر ۵۳ الی ۵۵ و ۶۸ الی ۷۰ از روز یکشنبه به تاریخ ۲۳ بهمن به مدت ۲ ماه تردد وسایل نقلیه از طریق راه انحرافی احداث شده انجام می‌شود.

محور طبس -عشق‌آباد در استان یزد به علت اجرای عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حدفاصل کیلومتر ۷۵ الی ۸۵ از روز یکشنبه تاریخ ۲۳ بهمن به مدت یک ماه تردد وسایل نقلیه بی ساعات ۷:۳۰ الی ۱۶ با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

مسیر شمالی سبزوار-نیشابور در استان خراسان رضوی به علت اجرای عملیات لکه‌گیری و آسفات حدفاصل کیلومتر‌های ۱ الی ۱۳ و ۴۵ الی ۵۵ تا روز چهارشنبه به تاریخ ۲۴ اسفندماه تردد وسایل نقلیه بین ساعات ۷ صبح الی ۱۶ با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

مسیر جنوبی سبزوار-شاهرود در استان خراسان رضوی به علت اجرای عملیات ماسه آسفالت حدفاصل کیلومتر، ۶۰ الی ۸۵ محدوده استیر تا میدان مشاهیر لغایت روز چهارشنبه به تاریخ ۲۴ اسفندماه تردد وسایل نقلیه بین ساعات ۷ صبح الی ۱۷ با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور سبزوار-سلطان آباد در استان خراسان رضوی به علت اجرای عملیات بهسازی و آسفالت ابتدا تا کیلومتر ۵ از روز چهارشنبه به تاریخ ۱۷ اسفند لغایت روز  چهارشنبه به تاریخ ۲۴ اسفندماه تردد وسایل نقلیه بین ساعات ۷ صبح الی ۱۷ با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور سرخنکلاته-امیرآباد (کمربندی جدید گرگان) واقع در استان گلستان به علت ادامه اجرای عملیات احداث زیرگذر روستای معصوم آباد کیلومتر ۵ کماکان تا تاریخ ۲۵ اسفندماه تردد وسایل نقلیه با محدودیت و از طریق جاده کنارگذر احداثی انجام می‌شود.

محور اسفراین-بجنورد در استان خراسانشمالی به علت اجرای عملیات پروژه زیرگذر واقع در کیلومتر ۸ محدوده روستای بزنج از روز دوشنبه اول اسفند به مدت ۴ ماه تردد وسایل نقلیه در محدوده‌ اجرای عملیات از طریق راه انحرافی احداث شده انجام می‌شود.

آزادراه قزوین-رشت در استان قزوین به علت انجام عملیات روشنایی تونلهای شیرین سو از روز شنبه به تاریخ ۲۹ بهمن لغایت ۲۴ اسفندماه تردد وسایل نقلیه در طول هفته شنبه الی چهارشنبه (به غیر از روزهای تعطیل) بین ساعات ۱۷ الی ۲۴ با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط به صورت نوبتی از داخل تونلها انجام می‌شود.

محور بردسکن-بجستان در استان خراسان رضوی به علت اجرای عملیات شانه سازی و تنظیم شیب شیروانی از ابتدا تا کیلومتر ۱۵ از روز دوشنبه به تاریخ ۲۴ بهمن بمدت یکماه تردد وسایل نقلیه بین ساعات ۷ الی ۱۷ با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

 

محور یاسوج-پاتاوه در استان کهگیلویه و بویراحمد به علت اجرای عملیات ایمن سازی ورودی پاتاوه کیلومتر ۴۸ تا تاریخ ۲۲ اسفندماه تردد وسایل نقلیه بین ساعات ۸ الی ۱۶ به (غیر از روزهای تعطیل) با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

محور پاتاوه – مرز اصفهان در استان کهگیلویه و بویر احمد به علت اجرای عملیات راهداری و ایمن‌سازی کیلومتر ۸ تا تاریخ ۲۲ اسفندماه تردد وسایل نقلیه بین ساعات ۸ الی ۱۶ به (غیر از روزهای تعطیل) با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند ترافیک شمار در ۶۱۶ محور مواصلاتی کشور، خلاصه آخرین اطلاعات ترافیک‌ را‌ه‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل است:

مجموع کل تردد ثبت شده ۴۰۱۸۴۸۷ وسیله بوده است که نسبت به روز گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

میانگین سرعت تردد در شبکه ۸۱ کیلومتر در ساعت بوده است.

سهم وسایل نقلیه سنگین ۲۱ درصد است.

ساعت اوج تردد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ساعت ۱۴ الی ۱۵ به ۲۶۰۷۱۰ وسیله است که هموطنان با آگاهی از این موضوع ساعت مناسبتری را برای سفر خود انتخاب کنند.

ساعت کمترین تردد طی ۲۴ ساعت گذشته در طول روز بین ساعت ۶ الی ۷ به میزان ۹۵۶۸۹ وسیله است.

محورهای دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه طی ۲۴ ساعت گذشته عبارتند از:

۱-آزادراه کرج -تهران به میزان ۱۰۸۵۹۳ وسیله

۲-آزادراه تهران-کرج به میزان ۹۱۶۶۵ وسیله

۳-آزادراه کرج-قزوین به میزان ۴۶۱۸۴ وسیله

۴-آزادراه قزوین-کرج به میزان ۴۰۹۱۷ وسیله

۵-محور قائمشهر -ساری به میزان ۳۱۸۱۰ وسیله

۶-محور ساری -قائمشهر به میزان ۳۰۱۸۵وسیله

۷-بزرگراه مرودشت – شیراز به میزان ۲۹۳۸۴وسیله

۸-بزرگراه شیراز-مرودشت به میزان ۲۷۷۶۶ وسیله

۹-محور بابل -قائمشهر به میزان ۲۶۸۱۳وسیله

۱۰-محور بابل – آمل به میزان ۲۵۹۱۴وسیله

هموطنان می‌توانند برای آگاهی بیشتر به وب سایت این مرکز به آدرس www.iran141.ir و همچنین تماس با شماره تلفن ۸۴۴۹۸۶۶۶ از آخرین وضعیت راه‌های کشور مطلع شوند. ضمنا شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ جهت معرفی مسیر مناسب بین شهرهای مبدا و مقصد (با وارد کردن کد تلفن مبداء فاصله و کد تلفن مقصد) آماده پاسخگویی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =