راه‌های طبس زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفت

راه‌های طبس زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد گفت: ۴۰ سایت تلفن همراه با هزینه ۵۰ میلیارد ریال در طول ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان طبس نصب و راه‌اندازی شد.مهدی مقوم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: ۱۲ سایت تلفن همراه با هزینه ۲۰ میلیارد ریال در جاده طبس – یزد نصب و راه‌اندازی شده که با این کار تقریبا تمام این جاده زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای راه‌اندازی سایت‌های تلفن همراه در جاده طبس – یزد با توجه به اینکه در این مسیر شبکه برق وجود ندارد حدود ۵۵ کیلومتر شبکه اختصاصی برق ایجاد و حتی برق مورد نیاز برخی از سایت‌ها از طریق نصب دیزل ژنراتور تأمین شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد بیان کرد: هم‌چنین تعداد ۲۸ سایت تلفن همراه در مسیر جاده‌های طبس – دیهوک، طبس – عشق‌آباد، دیهوک – راور، دیهوک – فردوس، عشق‌آباد – تپه‌طاق، و طبس – اصفهان با هزینه ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که با این کار بیشتر راه‌های شهرستان طبس که بزرگترین شهرستان کشور است زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته است.
مقوم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیشترین تعداد تقاضای اینترنت پرسرعت ADSL در بین شهرستان‌های استان یزد مربوط به طبس است، یادآور شد: امکان واگذاری اینترنت پرسرعت ADSL در شهرهای طبس، عشق‌آباد، دیهوک و برخی روستاهای شهرستان وجود دارد و شرکت مخابرات استان یزد به هر میزان که تقاضا وجود داشته باشد، اقدام به نصب و ارتقای تجهیزات مربوطه و واگذاری اینترنت پرسرعت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های شرکت مخابرات استان یزد در شهرستان‌های استان ارائه خدماتی اضافه بر تلفن ثابت و تلفن همراه مانند واگذاری اینترنت پرسرعت ADSL است که هم‌اکنون حدود ۶ هزار شماره در استان یزد از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال‌جاری از ۱۰ هزار شماره هم فراتر رود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد درباره تلفن ثابت و همراه مسکن مهر طبس خاطرنشان کرد: بخشی از اقدامات لازم برای فراهم آوردن امکان واگذاری تلفن ثابت در شهرک مسکن مهر طبس از جمله احداث ساختمان مربوطه و اجرای فیبرنوری از مرکز مخابرات تا شهرک مسکن مهر با هزینه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده که برای نصب تجهیزات و امکانات مخابراتی مربوطه و تکمیل پروژه به حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.
وی دلیل تأخیر در اجرای این پروژه را صرف زمان زیاد برای خرید تجهیزات مورد نیاز از خارج کشور دانست و گفت: از ابتدای سال آینده به تدریج خط تلفن ثابت به متقاضیان شهرک مسکن مهر طبس واگذار خواهد شد که این تلفن‌ها با پیش‌شماره فعلی طبس است، ضمن اینکه قابلیت نصب اینترنت پرسرعت ADSL نیز بر روی این خطوط تلفن وجود خواهد داشت.
مقوم بیان کرد: برای اینکه شهرک مسکن مهر طبس به شکل بهتری زیر پوشش تلفن همراه قرار گیرد، کار نصب یک سایت BTS در این شهرک آغاز شده که تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =