امامزاده طبس الگویی برای امامزادگان سراسر کشور

به گزارش طبس نیوز، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) گفت: شرایط امامزاگان در چهار دهه پس از انقلاب از نظر کمی و کیفی تغییر کرد و خدمت به امامزادگان تفسیر عملی سوره کوثر است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که غباری را که بر اهمیت و جایگاه امامزادگان بود را کنار زد  و در چهار دهه بعد از انقلاب شرایط بقاع متبرکه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی تغییر کرد.

وی افزود: به گفته ایت جوادی آملی خدمت به امامزادگان تفسیر عملی سوره کوثر است اما قدر و منزلت امامزادگان هنوز کاملا شناخته نشده است.

وی بیان کرد: امامزادگان از منظری برای مردم یک دارالشفا هستند، در یک بخش مکان فرهنگی و در یک بخش هویت دینی و فرهنگی و پناهگاه مردم در همه شادی ها و غم هایشان هستند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: آنچه امروز در این آستان مقدس حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام در هر زمینه به وجود آمده الگویی برای تمام امامزادگان در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: در دوره تولیت آیت الله رییسی توجه به جنبش و نهضت فرهنگی و خدمت توام با رافت رویکرد های جدیدی است که از طرف تولیت بر آن تاکید می شود .

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت:۳۰ سیاست جدید به معاونت های مختلف ابلاغ شده است و همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها بر مبنای سیاست‌های ارائه شده خواهد بود و قطعا در گذشته فعالیت‌هایی خوبی انجام شده و ما باید آن را حفظ کنیم، تلاش‌های گذشته مورد تقدیر است اما نباید به آن راضی شد و باید به پیش رفت.

وی در ادامه تاکید کرد : امروز توجه به مدیریت جهادی و کار عالمانه راهی است که همواره به ما تذکر داده می شود.

مسئول فرهنگی آستان قدس رضوی از تلاش ها و خدمات خالصانه حمزه سپهریان، مدیرعامل سابق تقدیر و برای حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف سید نژاد در مسئولیت جدید ارزوی توفیق کرد.

سید محمد جواد رئوف سید نژاد، مدیر عامل فعلی استان مبارک نیز در این جلسه اظهار داشت: مکان‌های متبرکه جایی برای ارائه مطالب فرهنگی است.

وی گفت: البته زمینه و زیر ساخت هایی لازم است و آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام زیرساختهای خوبی دارد و کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در ادامه کارهای مفیدی انجام دهیم و همانطور که رهبری عزیز تاکید کرده اند امامزادگان به قطب های فرهنگی تبدیل شود بتوانیم آستان معظم این امامزاده را با کمک و مشاوره مدیران عامل قبلی و همکاری همه عزیزان به قطب فرهنگی تبدیل کنیم.

گفتنی است سید محمد جواد رئوف سید نژاد، مدیرعامل فعلی موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم ، پیش از این مدیر کل اوقاف خراسان شمالی بوده است و حمزه سپهریان مدیرعامل سابق این آستانه به عنوان ریاست سازمان خدمات زائر آستان قدس منصوب گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =