وزیر جهاد کشاورزی در طبس: مرتع ها باید توسط بخش خصوصی مدیریت شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعلیف، چرا، تقویت، مدیریت، غرق و هر برنامه ای در ارتباط با مرتع توسط بخش خصوصی با قراردادهای بلند مدت با اراضی وسیع انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمود حجتی یکشنبه در جلسه جمع بندی سفر خود به خراسان جنوبی در جهاد کشاورزی طبس افزود: باید برای بخش خصوص پنالتی هم بگذاریم که اگر کوچکترین تخطی از چارچوبی که در جهت حفظ و سازگاری با طبیعت و محیط زیست انجام داد، یکطرفه قرارداد او قابل لغو باشد و هیچ حق و حقوق قضایی هم نداشته باشد.
وی با انتقاد از عملکرد منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: منابع طبیعی باید روش های خود را عوض کند چراکه روش های کنونی جواب نداده است و من و همکارانم در وزارت جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: با کسی که همراه است و با طبیعت سازگاری دارد این عرصه ها را در اختیار او میگذاریم و بعد حتی باید از او پشتیبانی کنیم.
وی با تقدیر از اصحاب رسانه گفت: از رسانه ها میخواهیم که جلوه ای مثبت از خراسان جنوبی در افکار عمومی انعکاس دهند و این فوق العاده اثر گذار خواهد بود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: این بدان معنا نیست که به جامعه دروغ بگوییم اما من به عنوان یک شهروند ایرانی که از متوسط مردم نسبت به سرزمین کشور به دلیل مسئولیت هایی است که در چند دهه در کشور داشته ام آشناتر هستم امروز نظر من نسبت به سه روز قبل نسبت به استان تغییر کرده است.
حجتی افزود: با توجه به مشاهداتی که داشتم این تغییر نظر در جهت مثبت بوده است و آیا همه ۸۰ میلیون نفر کشور میتوانند بیایند به استان و ببینند، که اینجا نقش رسانه ها پررنگ می شود و رسانه ها در این زمینه وظیفه دارند.
وی گفت: در خراسان جنوبی ظرفیت های فراوانی وجود دارد و خیلی می توان تولید ثروت و اشتغال کرد و باید همت کنیم و خداوند توانایی آن را به همه ما داده است و ظرفیت طبیعت هم موجود است.
حجتی بیان کرد: موضوع گیاهان دارویی در خراسان جنوبی جای کار زیادی دارد و به ویژه در مورد گیاهان بوته ای که کار نکرده ایم و درآمد فراوانی هم دارد.
وی گفت: به عنوان نمونه خام فروشی آنغوزه درآمد زیادی دارد اما باید با فرآوری آن ارزش افزوده ایجاد کرد و باید همه از استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس و همکاران ما برای ایجاد واحدهای فرآوری پیگیری کنند.
وی بیان کرد: پرورش ماهی تیلاپیا که با آب شور سازگار است فوق العاده پر سود است و می توان از آب های شور منطقه برای این مورد استفاده کرد.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در موضوع گلخانه هم در سطح استان و منطقه فقیر هستیم و باید به آن در استان پرداخته شود.
وی با اشاره به ظرفیت پرورش شتر در خراسان جنوبی گفت: در موضوع پرورش شتر باید به صورت ویژه به آن بنگریم و با واردات نژادهای پر بازده شیری آن را در استان توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: متقاضی هم برای این مورد نیز در استان هست و اگر هم نیست باید برویم آن را پیدا کنیم و از او خواهش کنیم.
وی ادامه داد: باید گروه کاری ویژه در سطح استان تشکیل شود و این کار را در مناطق مستعد استان پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 14 =