اختلاف معارضان تنها عمر بحران سوریه را طولانی‌تر می‌کند

رئیس هیأت هماهنگی ملی سوریه ضمن اذعان به اختلاف معارضان سوری و تاثیر آن بر طولانی شدن بحران این کشور، مذاکرات آستانه را گشایشی در روند حل سیاسی بحران و آب شدن یخ روابط بین‌المللی در پرونده سوریه توصیف کرد.

«حسن عبدالعظیم» از معارضان سوری و رئیس هیأت هماهنگی ملی نیروهای تغییر دموکراتیک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق با بیان اینکه این هیات هیچ دعوتی برای حضور در مذاکرات آستانه دریافت نکرده گفت: بر اساس اطلاعاتی که از طریق رسانه ها منتشر می شود مذاکرات بین دولت سوریه و نمایندگان گروه های مسلح در سوریه در سطوح امنیتی و نظامی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات آستانه به منظور تثبیت آتش بس در سوریه خواهد بود، افزود: چنین اقداماتی می تواند زمینه ساز فرایند سیاسی موفقیت آمیزی در مذاکرات ماه آتی ژنو برای حل بحران سوریه باشد.

عبدالعظیم ضمن تاکید بر حمایت هیات هماهنگی ملی سوریه از تصمیم آتش بس در سوریه که بازتاب مستقیمی بر بحران این کشور خواهد داشت، گفت: مذاکرات آستانه یخ روابط بین الملل در خصوص پرونده سوریه را خواهد شکست و گشایشی در روند مذاکرات برای حل بحران سوریه خواهد بود  چرا که طرفین درگیر در میدان نبرد را برای دستیابی به آتش بس جدی پای میز مذاکره خواهد آورد.

رئیس هیات هماهنگی ملی سوریه در ادامه خود با اشاره به تلاش جدی دولت مصر برای برگزاری دور سوم کنفرانس معارضان سوری در قاهره گفت: مصری ها با هیات هماهنگی تماس گرفته اما این هیات به شرط دعوت شدن از همه طیف های معارض در نشست قاهره حضور خواهد یافت.

عبدالعظیم افزود: هیات هماهنگی ملی سوریه هیچ فشاری از سوی هیچ طرفی برای چشم پوشی از بیانیه پایانی کنفرانس ریاض که با حضور همه طیف های معارض سوری برگزار شد را نمی پذیرد و اطلاعات رسانه ها یا برخی احزاب سیاسی درباره فشارهای مصر بر هیات هماهنگی برای صرف نظر کردن از بیانیه کنفرانس ریاض قبل از حضور در سومین کنفرانس قاهره بی پایه و اساس است.

وی با بیان اینکه هیات هماهنگی ملی سوریه از همه گزینه های ملی برای حل بحران سوریه استقبال می کند، افزود: این هیات به دنبال وحدت بخشی به تلاش های ملی مخالفان سوریه با هدف دستیابی به مبنایی مورد تفاهم است تا به مذاکرات آتی ژنو ارائه شود.

رئیس هیات هماهنگی ملی سوریه تاکید کرد: ادامه اختلاف بین معارضان سوریه مطمئنا بحران سوریه را طولانی تر خواهد کرد و این چیزی است که ملت سوریه آن را نمی خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =