شکست استراتژی «نیل تا فرات»؛ هدیه مقاومت ملت فلسطین به جهان اسلام

گروه سیاسی: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اشغال نشدن کشورهای اسلامی در فاصله نیل تا فرات از سوی صهیونیست‌ها را مدیون مقاومت ملت فلسطین دانست و گفت: امروز تلاش کشورهای اسلامی، آزادیخواه و مستقل باید معطوف به این باشد که مسئله فلسطین در اذهان عمومی زنده بماند و به دست فراموشی سپرده نشود.

محمد حسن آصفری، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در شرایط امروز جهان اسلام گفت: زنده نگه داشتن آرمان فلسطین امروز بر همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان واجب است و باعث می‌شود دیگر رژیمی مانند رژیم صهیونیستی دست به نسل‌کشی، اشغالگری و تجاوزگری نزند.

مقاومت ملت فلسطین، مانع اصلی شکست استراتژی «نیل تا فرات» صهیونیست‌ها

 
وی ادامه داد: استراتژی رژیم صهیونیستی از آغاز پیدایش و اشغالگری، «نیل تا فرات» بود و هدف آنها فقط مسئله فلسطین نیست بلکه اشغال همه کشورهایی است که در بین نیل تا فرات قرار دارند و امروز اگر رژیم صهیونیستی نتوانسته به این هدف اصلی برسد به دلیل مقاومت ملت فلسطین بوده است. قطعا اگر این مقاومت و ایستادگی فلسطینی‌ها نبود تعدی رژیم صهیونیستی به سایر نقاط جهان اسلام نیز تسری می‌یافت.

آصفری عنوان کرد: مسئله فلسطین باید زنده باشد تا صهیونیست‌ها دست از جنایات، نسل‌کشی، شهرک‌سازی و توسعه زرادخانه‌‌های هسته‌ای بردارند. در حقیقت تلاش برای زنده نگه داشتن آرمان فلسطین، تلاش برای زنده ماندن استراتژی استکبارستیزی، حمایت از مظلوم و مقاومت و حاکم شدن آن در جهان است و این تلاش‌ها باید به جایی برسد که مجامع بین‌المللی را وادار به موضع‌گیری صریح و پرهیز از سکوت و بی‌تفاوتی در مقابل جنایات صهیونیست‌ها کند.

نقش کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه در تقویت جبهه مقاومت

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: لذا به اعتقاد من امروز تلاش کشورهای اسلامی و آزادیخواه و مستقل باید معطوف به این باشد که مسئله فلسطین در اذهان عمومی زنده بماند و به دست فراموشی سپرده نشود.

وی تأکید کرد: براین اساس برگزاری این کنفرانس می‌تواند در افزایش انسجام میان ملت‌ها و دولت‌های آزادی‌خواه علیه جنایات رژیم صهیونیستی تأثیر گذار بوده و جبهه مقاومت را تقویت کند.  

آصفری یادآور شد: شکل‌گیری داعش و جریانات تکفیری را نیز می‌توان از منظر به حاشیه راندن مسئله فلسطین تحلیل کرد. جریان داعش علیرغم شعار حمایت از مسلمانان، حتی یک گلوله نیز به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکرد و این بیانگر هویت آمریکایی و صهیونیستی حامیان جریاناتی مانند داعش است.

برگزاری رفراندوم؛ راهکار عقلانی و دموکراتیک برای حل مسئله فلسطین

آصفری درباره راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین از جمله برگزاری رفراندوم آزاد در سرزمین‌های اشغالی گفت: امروز باید همه ملت‌های آزادیخواه و دولت‌های مستقل به مسئله فلسطین ورود پیدا کنند. در واقع مسئله فلسطین فقط متعلق به فلسطینی‌ها و جهان اسلام نیست بلکه یک مسئله جهانی است و این موضوع را بایستی در قالب راهکاری که جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده که نه تنها مورد قبول فلسطینیان است بلکه یک راهکار عقلانی و دمکراتیک است حل و فصل کرد.

این نماینده سابق مجلس ابراز کرد: اگر قرار است انتخاباتی در فلسطین برگزار شود باید همه فلسطینیان داخل و خارج از فلسطین از جمله آوارگان، در آن شرکت کنند و برای سرنوشت فلسطین تصمیم بگیرند و اگر جریان منحرف صهیونیسم به این مسئله تن ندهد قطعا باید راهبرد مقاومت با فشار بیشتری ادامه یافته تا حیات این رژیم جعلی پایان یابد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =