اهل بیت (ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی هستند

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خاندان نبوت و امامت بهترین سبک زندگی اسلامی برای کسب سعادت دنیا و آخرت هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، ظهر دیروز، جمعه ۶ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: رسیدن به خیر دنیا و سعادت آخرت در گرو داشتن تقوای الهی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه خاندان اهل بیت (ع) بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی هستند، تصریح کرد: خاندان نبوت و امامت بهترین الگوی سبک زندگی هستند و هر چقدر شناخت ما از این خاندان بیشتر و کاملتر باشد می‌توان هر چه بهتر از آنها برای داشتن سبک زندگی الگوبرداری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم استان زنجان یکی از مصادیق این فرموده امام صادق (ع) هستند که فرمودند: «شیعیان واقعی در شادی ما شاد و در مصائب ما غمگین هستند»، تاکید کرد: ایام شهادت سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) فرصتی برای شناخت هر چه بیشتر این بانوی گرامی و خاندان پاک و مطهرش باشد.

امام جمعه زنجان به برگزاری ششمین گردهمایی جهانی حمایت از فلسطین اشاره و تصریح کرد: پایه‌گذار این گردهمایی معمار کبیر انقلاب بود و نکته قابل توجه در ششمین گردهمایی حضور نمایندگان ۸۰ کشور بود تا به همه جهانیان به ویژه اسرائیل یادآوری کند که مسئله فلسطین همچنان مسئله اساسی جهان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: این گردهمایی تکان و زمزمه دیگری در سراسر جهان ایجاد کرد تا بار دیگر اعلام شود که فلسطین باید به مردم این کشور برگردد و جنایت‌هایی که در این برهه از تاریخ در جهان اسلام رخ داده، در تاریخ بی سابقه است و این محصول توطئه‌ای است که حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه به راه انداخته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، تصریح کرد: هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است که این روز در واقع یادگار شهیدان والامقام رجایی و باهنر است که در دوران کوتاه مسئولیت خود، خدمات بزرگی را برای انقلاب انجام دادند و باید توجه داشته باشیم آموزش و پرورش باید توامان باشد، زیرا هر یک بدون دیگری نتیجه‌بخش نخواهد بود و هر یک به مثابه یک بال برای پرنده هستند.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به ۹ اسفندماه سالروز تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان، گفت: تشکیل این بنیاد در سال ۵۷ به فرمان معمار کبیر انقلاب صورت گرفت و تا به امروز در حمایت از مستضعفان جامعه، اقدامات قابل توجهی انجام داده است‌.

خطیب نمازجمعه زنجان به روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: نهم اسفند به روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده نامگذاری شده و امسال در بسیاری از شهرها شاهد هستیم که هم‌وطنان عزم در خرید کالای تولید داخل دارند که این مسئله رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال برای جوانان را در پی دارد.ن کته قابل توجه در این زمینه، اهتمام تولیدکنندگان به تولید کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب است تا شاهد رونق هر چه بیشتر تولیدات داخلی باشیم.

آیت‌الله خاتمی با گرامی‌داشت ۱۰ اسفندماه سالروز ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی، خاطرنشان کرد: ایشان از تربیت‌شدگان مکتب امام و انقلاب بود که بعد از پیروزی انقلاب نیز پیشتاز عرصه خدمت به‌ویژه در حوزه علم و فقاهت بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =