کاهش جذب به گروه‌های تکفیری از آثار کارهای فرهنگی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به گردهمایی همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر در بجنورد گفت: بعد از برگزاری کنگره‌های جهانی در خصوص مبارزه با تکفیر گزارش‌هایی رسید که کار جذب به گروه‌های تکفیری کاهش‌ یافته و این از اثرات کارهای فرهنگی است.

آیت الله مکارم شیرازیبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در بخشی از پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی خطاب به همایش همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر آمده است: تشکیل این همایش پرشکوه را در این منطقه با حضور علمای شیعه و علمای اهل سنت و مسوولان مختلف به همه شما تبریک عرض می‌کنم، یقین داشته باشید شرکت در این برنامه و فعالیت در این حوزه جزو ذخایر روز قیامت برای شما خواهد بود و خداوند هم پاداش مناسب منظور خواهد کرد.

این پیام می‌افزاید: دلیل آن‌ هم روشن است و امروز بزرگ‌ترین خطری که عالم اسلامی را تهدید می‌کند خطر تکفیری‌ها است یک نگاه به جهان اسلام کنید که تکفیری‌ها همه‌جا آتش روشن کرده‌اند بعضی از کشورهای اسلامی را تبدیل به ویرانه کرده‌اند.

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: آتش جنگ در سوریه، انشاءالله اگر خاموش شود شاید اگر ۵۰ سال هم بخواهند آبادانی کنند شاید نتوانند و همچنین در عراق این‌ها آتشی را روشن کرده‌اند که دامن مسلمانان را گرفته است و برای آنها شیعه و سنی متفاوت نیست  بنابراین  تکفیر خطری برای جهان اسلام است.

این پیام می‌افزاید: در ترکیه هم شاهد جنایات و به مخاطره انداختن امنیت این کشور هستیم و بنابراین تکفیر خطری برای کل بشریت است و همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا خطر برطرف شود.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در بخش دیگری از پیام خود به همایش همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر خاطرنشان کرده است: برای مبارزه با تکفیر سه خطر نظامی سیاسی و فرهنگی است و قطعا راه‌های نظامی و سیاسی بدون کارهای فرهنگی جواب نمی‌دهد.

در بخش دیگری از این پیام آورده شده است: الحمدالله بعد از برگزاری کنگره‌های جهانی در خصوص مبارزه با تکفیر و حضور علمای جهان اسلام از ۸۰ کشور گزارش‌هایی رسید که کار جذب به گروه‌های تکفیری کاهش‌ یافته و این از اثرات کارهای فرهنگی است، لذا علما و روحانیون در این زمینه و روشنگری تلاش کنند چراکه دشمن دین رحمت است و اساسا تکفیری‌ها با کار خود تلاش داشته تا نام اسلام را بدنام کرده و جلوی پیشروی اسلام را بگیرند، امیدواریم که ریشه تکفیری‌ها کنده شود و اسلام و مسلمین از شر تکفیری‌ها نجات یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =