سوریه سلاح شیمیایی ندارد/رهبران آتی فرانسه با تروریسم مبارزه کنند

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به هجمه رسانه ای شدید ضد دمشق از تحرکات سعودی ها برای ممانعت از بازگشت هیئت های دیپلماتیک برخی کشورها به سوریه پرده برداشت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از النشره، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در نشستی با عنوان ” حق شهروندان در رسانه ها” در دمشق به دروغ گویی هایی اعمال شده ضد رسانه ها و شگرد های گمراهی جهت توجیه تجاوز آمریکا علیه فرودگاه الشعیرات و قانع کردن افکار عمومی چه در آمریکا چه در کشور های دیگر از جهان را پرداخت و بار دیگر تاکید کرد: سوریه اصلا سلاح شیمیایی ندارد.

المقداد خاطر نشان کرد: هیچ رسانه بی نظارت نیست از جمله رسانه های آمریکایی که در روز های اخیر به دلیل صادق نبودن با بینندگان و با افکار عمومی و نیز  جانبدارانه  آن و دروغ گویی به ملت آمریکا به ویژه در اثنای انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا متحمل شکست شد.

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: هیچ رسانه غربی جرات ندارد که علیه اسرائیل مطلبی بنویسد در حالی که همه روزه این رسانه ها مطالب زیادی درباره سلاح خیالی شیمیایی در سوریه می نویسند و گزارش می دهند. این دوگانگی است. غرب سیاست هایی دارند که از طریق رسانه ها اجرایی اش می کند.

وی خواستار عدم باور این دروغ ها شد و گفت: آیا می دانید که هر روزنامه نگاری که به سوریه می آید باید به سیا برود و پس از بازگشت از سوریه گزارشی از آنچه مشاهده کرده و دیده است اطلاع دهد.

المقداد تاکید کرد: سوریه به برکت ملت و رسانه ها و ارتش و رهبری بشار اسد پایداری کرد. بسیاری از کشورها از مدتها در اندیشه بازگردانیدن هیئت های دیپلماتیک خود به سوریه بوده اند اما هنگامی که کشوری این تصمیم را می گیرد بلافاصله سعودی ها با مقامات آن کشور تماس می گیرند و پول می دهند تا مانع شوند.

وی در ادامه به بی اعتمادی که به استفان دیمیستورا از سوی دمشق وجود دارد و اختلاف مواضع میان طرفین و نیز حمایت قوی همپیمانان سوریه از این کشور اشاره کرد و افزود: روسیه دوست بزرگ سوریه  است و روسها خون هایی در کنار ارتش سوریه و همپیمانان و دوستان دیگر اعم از جمهوری اسلامی ایران یا حزب الله و دیگران داده اند تا سوریه پیروز شود زیرا همه قاتلان دنیا و تروریستها از سوی سعودی ها، ترکیه، انگلیس و آمریکا اجیر شده اند تا ملت سوریه کشته شوند.

المقداد بیان کرد: دوستان روس به اطلاع رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا رسانده اند که در برابر حمله بعدی آمریکا به همپیمانش یعنی سوریه ساکت نمی مانند.

وی به همکاری خوب با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اشاره کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه به حمایت های گسترده فرانسه از تروریستها اشاره کرد و افزود: امیدواریم که رهبران آتی فرانسه در راستای مبارزه با تروریسم گام بردارند.

وی حملات ترکیه به سوریه را موضوع تعجب آوری ندانست و افزود: در نشست آستانه جدولی وجود دارد و دولت سوریه به دنبال توقف خونریزی و بسیج تلاش های بین المللی برای غلبه بر تروریسم و برقراری ثبات در سوریه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =