اعتراف رئیس سیا نسبت به قدرت برتر ایران

ویلیام کیسی رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در مصاحبه با مجله آمریکایی «گزارش های جهان» پیرامون جنگ تحمیلی گفت: ایرانی ها دارای جمعیت زیاد، قدرت مقاومت در جنگ و نیز منابع مالی قوی هستند.

رخدادهای ۶ اردیبهشت ۶۳

چکیده:

آیت الله خامنه ای: مشی سپاه  پاسداران باید به گونه ای باشد که در چشم مردم هر چه عزیزتر و شیرین تر جلوه کند.

 

موسوی: آمریکا و نوکرانش برای جلوگیری از یک تحول عمیق در منطقه علیه انقلاب اسلامی بسیج شده اند.

 

۵۱ نفر در بمباران وحشیانه مناطق مسکونی پیرانشهر توسط عراق شهید و مجروح شدند.

 

رئیس سیا: عراق در جنگ با ایران در وضع وخیمی قرار دارد.

 

رشید کرامی امروز دولت جدید لبنان را تشکیل می دهد.

 

دیدار مسئولین دفاتر نمایندگی امام در سپاه با رئیس جمهور

مسئولین دفاتر نمایندگی امام در مناطق و پایگاه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تاکید بر این که رهنمود های امام امت عینا باید در دفاتر نمایندگی امام در سپاه رعایت شود گفت: مسئولیت شما در سپاه و وظایف فوق العاده حساس شما در یک ارگان صد درصد انقلابی ایجاب می کند که برخورد شما یک برخورد پدرانه باشد و احساس محبت را از هر روش شما احساس کنند. مشی سپاه پاسداران باید به گونه ای باشد که در چشم مردم هر چه عزیزتر و شیرین تر جلوه کند.(۱)

 

دیدار گروهی از پاسداران انقلاب با نخست وزیر

گروهی از پاسداران انقلاب اسلامی و رزمندگان بسیج سپاه عصر دیروز با آقای میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار گفت: ما در مقابل قدرت های بزرگ جهان از نظر جمعیت، تسلیحات، قدرت مالی و قدرت جاسوسی آنها ملتی به ظاهر کوچک و ناتوان هستیم زیرا تمام توان مادی و سیاسی و تبلیغاتی جهان امروز در دست چند قدرت بزرگ جهانی جمع شده است.

نخست وزیر افزود: اما علی رغم درک قدرت دشمنان و گستردگی توطئه های جهانی نسیم رحمت الهی همه خوف ها را از دلهای ما شسته است. آمریکا اگر مطمئن بود که با کنار گذاشتن صدام و بدون ایجاد یک تحول بزرگ در منطقه می تواند به این جنگ خاتمه دهد تا کنون این کار را کرده بود اما آمریکا و نوکرانش در منطقه از عاقبت این کار آگاهند و از همین رو همه آنها علیه ما بسیج شده اند.(۲)

 

تجاوز هوایی گسترده رژیم بعثی به پیرانشهر

سه فروند از جنگنده های متجاوز رژیم عراق دیروز مناطق مسکونی پیرانشهر را به صورت وحشیانه ای بمباران کردند. بر اساس گزارش ها تعداد شهدا و مجروحین این بمباران ددمنشانه تا صبح امروز ۱۷ شهید و ۳۴ نفر مجروح اعلام شده است.

شیخ عطار استاندار آذربایجان غربی در این زمینه اعلام کرد: بمباران در منطقه مستضعف نشین شهر صورت گرفت. بر اساس آخرین گزارش ها نیز مزدوران بعثی در بمباران مردم بی گناه پیرانشهر از بمب های ناپالم علیه مردم مسلمان کرد استفاده کرده اند. در پیرانشهر عزای عمومی اعلام شد و پیکرهای پاک شهدا به طرز باشکوهی تشییع و به خاک سپرده شد.(۳)

 

رئیس سیا: ایرانی ها قدرت مقاومت بیشتری در جنگ دارند

ویلیام کیسی رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در مصاحبه با مجله آمریکایی «گزارش های جهان» پیرامون جنگ تحمیلی گفت: ایرانی ها دارای جمعیت زیاد، قدرت مقاومت در جنگ و نیز منابع مالی قوی هستند ولی عراقی ها از لحاظ اقتصادی و نفرات در وضع وخیمی  قرار دارند گر چه از نظر تسلیحات دارای امکانات زیادی می باشند.

رئیس سیا افزود: همچنین مردم عراق دارای یک ارتباط معنوی و قوی با ایران هستند و من فکر می کنم در دراز مدت ایرانی ها دارای برتری ها و مزیت های بسیار مهمی می باشند.

وی در پایان گفت: اکنون مبلغین اسلامی ایران به سراسر جهان از مراکش تا مالزی و اندونزی اعزام می شوند تا عقاید اسلامی را منتشر کنند و این نیرویی را ایجاد می کند که ما مجبور به مقابله با آن خواهیم بود.(۴)

 

جمیل امروز کرامی را معرفی می کند

امین جمیل رئیس رژیم لبنان روز گذشته با مشاوران خود و همچنین رشید کرامی سیاستمدار ۶۳ ساله لبنان ملاقات کرد.

بر اساس گزارش ها انتظار می رود جمیل امروز عمر کرامی را که مسلمان و طرفدار سوریه است به نخست وزیری این کشور برای تشکیل دولت وحدت ملی انتخاب کند رادیو بیروت به نقل از منابع دولتی گفت انتظار می رود این موضوع امروز رسما اعلام شود. همزمان با این تحولات ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان بعد از ظهر دیروز با میتران رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفت و گو کرد. جنبلاط بعد از این دیدار گفت آماده است در دولت وحدت ملی لبنان مشارکت کند. دیروز یک هیئت نظامی فرانسوی نیز وارد لبنان شد.(۵)

منابع:

۱. جمهوری اسلامی، ۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۱۴
۲. کیهان، ۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۳
۳. اطلاعات، ۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۲
۴. اطلاعات، ۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۱۶
۵. کیهان، ۶ اردیبهشت ۶۳، ص ۲۴

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =