مسئول سوری: شفاف سازی در پرونده شیمیایی سوریه به سود آمریکا و همپیمانانش نیست

رئیس کمیته خدمات در پارلمان سوریه با اشاره به تلاش سوریه برای شفاف سازی در استفاده از سلاح شیمیایی در خان شیخون، تصریح کرد که تحریمهای آمریکا جنبه اجرایی ندارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «صفوان محمد کربی» رئیس کمیته خدمات در پارلمان سوریه تأکید کرد که اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه شورای امنیت در انجام اقدام علیه سوریه شکست خورده، فقط بیانگر دیدگاه شخصی اوست.

کربی در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که هر گاه طرف دیگر یعنی معارضان و حامیان آنها از جمله آمریکا و برخی از کشورهای منطقه در تنگنای سیاسی گرفتار میشوند پرونده شیمیایی در سوریه مطرح میشود.

وی بر این باور است که هدف معارضان تروریست و حامیان آنان بر هم زدن وضعیت در سوریه است، ولی موضع جسورانه روسیه کاملا مشخص بود و جای هیچ گونه شکی را باقی نمیگذارد که حکومت سوریه هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و از آن استفاده نکرده و خواهد نکرد.

این مسئول سوری درباره تحریم کارمندان سوریه نیز گفت: آمریکا قصد دارد اگر بتواند همه شهروندان سوریه را تحریم کند، ولی این تحریمها قابلیت اجرایی ندارد ولی برای هیاهوی رسانه ای درباره متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی است.

کربی اظهار داشت که شفاف سازی در پرونده سلاح شیمیایی در سوریه به سود آمریکا نیست، و سود واقعی از آن سوریه و دوستان این کشور است که تحقیقات شفافی صورت گیرد، «نه تحقیقی که نتایج آن از پیش تعیین شده باشد؛ خاصه اینکه کارشناسان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی حضور داشته باشند».

وی در پایان با اشاره به اطمینان کامل دمشق به مسکو، اظهار داشت که حمایت نظامی روسیه از سوریه افزایش خواهد یافت و سامانه دفاع هوایی برای مقابله با هر حمله احتمالی آمادگی بیشتری خواهد داشت.

چندی پیش در خان شیخون واقع در استان ادلب سوریه  و در مناطق تحت اشغال تروریستها از سلاح شیمیایی استفاده شد که بلافاصله معارضان و رسانه های وابسته به آن دمشق را متهم کردند، ولی دولت سوریه این مسئله را تکذیب و محکوم کرد و اظهار داشت که هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =