جانسون: انگلیس باید حضور خود را در نقاط پرآشوب جهان افزایش دهد

وزیر خارجه انگلیس در کمپین انتخاباتی حزب خود گفت، انگلیس نه تنها نباید حضور خود را در نقاط پر از آشوب جهان کاهش دهد بلکه باید حضور بیشتری در این محل‌ها داشته باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در سخنانی در کمپین انتخاباتی حزب محافظه‌کار گفت لندن باید در نقاط پر از آشوب جهان حضور بیشتری داشته باشد نه این‌که عقب‌نشینی کند.

به نوشته روزنامه تلگراف، جانسون در سخنانی که به نظر می‌رسد مقدمه‌ای برای درخواست از پارلمان آتی برای رای به اقدام نظامی در سوریه بود، خاطر نشان کرد در دوره‌ای که بی‌ثبات و نامعلوم است، تنها ایده‌آل‌ غرب که آزادی است و غیرقابل تغییر بوده، می‌تواند بر جهان چیره گردد.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که منابعی در دولت انگلیس گفتند طی کمپین انتخاباتی جانسون به سفرهای خارجی فرستاده می‌شود تا حضور کمرنگی داشته باشد اما وی طی روزهای اخیر فعالیت‌های بسیاری داشته و سخنرانی‌های متعددی ارائه کرده است.

انتخابات زودتر از موعد انگلیس روز ۸ ژوئن برگزار خواهد شد و احزاب سیاسی این کشور در رقابت برای کسب کرسی‌های بیشتر در پارلمان و در نتیجه آن، تشکیل کابینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =