ثبت فرش کلاردشت در فهرست جهان

فرش کلاردشت به زودی ثبت جهانی می شود.

ثبت فرش کلاردشت در فهرست جهان

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،فرش کلاردشت به دلیل ویژگی های منحصر به فردش در آینده ای نزدیک ثبت جهانی می شود.

 فرماندار کلاردشت در نشست بررسی نحوه برپایی بازار چه فرش که با حضور مدیر امور جشنواره های مرکز ملی فرش ایران و مدیر تحقیقات مرکز ملی فرش ایران در کلاردشت برگزار شد، گفت :  فرش دستبافت کلاردشت به دلیل داشتن رنگ های طبیعی ، نقوش ذهنی ، استفاده نشدن از نقشه و رنگ رزی ، دارا بودن پرز بلند ( در فصل گرما خنک و درفصل سرما گرم است ) جلوگیری از انعکاس صداها و داشتن دوام ۷۵ سال به زودی در فهرست جهان ثبت می شود.

صالحی تاکید کرد :بهتره مسئولان استانی و کشوری به این صنعت نگاه ویژه ای داشته باشند و امکاناتی را فراحم کنند تا بافندگان با خیال آسوده و متمرکز فرش خلق کنند چرا که فرش کلاردشت به عنوان یکی از مرغوب ترین فرش های کشور از قدیم تاکنون باید در کشور و جهان عرضه شود .

سید حسن رییسی زاده مدیر امور جشنواره مرکزی فرش ایران هم دربازدید از کارگاهای فرش دست بافت ارش و سارا گلی در روستای طویدره گفت : هدف از این بازدید بررسی وضعیت منطقه به لحاظ تجاری و اقتصادی ،ایجاد بازارچه دائمی فرش دستبافت از نظر موقعیت تاریخی و گذشته دیرین است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در اشتغال زایی این منطقه گامی برداشته باشیم .

سید محسن مشرف مدیر تحقیقات مرکز ملی فرش ایران در باره ایجاد این بازارچه گفت : مشکل فرش کلاردشت و بافنده گان و تولید فرش نیست چرا که حلقه مفقوده این صنعت بازاریابی و فروش ان است .

فرش دست بافت کلاردشت بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =