لزوم راه‌اندازی خطوط هوایی مستقیم و ایمن بر فراز ایران/ افزایش سه برابری ترانزیت هوایی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترانزیت عبوری از فضای کشور دو برابر شده است، گفت: باید خطوط هوایی موازی، مستقیم و یکطرفه و ایمن بر فراز کشور ایجاد کنیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عباس آخوندی امروز در مراسم افتتاح ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید اظهار داشت: استفاده از ظرفیت آسمانی ایران همواره موردتوجه بوده است؛ در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم به موضوع ترانزیت اشاره شده است و در این حوزه به ترانزیت هوایی توجه داریم.

وی ادامه داد: کار در حوزه هوانوردی، کاری با استانداردهای جهانی و برمبنای رقابت ایران در سطح جهان قابل تحقق است.

آخوندی افزود: باید در سطح جهان با همه کریدورهای رقیب منطقه‌ای از موضع توانمندی، دانش، ایمنی و تجهیز دستاوردهای فناورانه اقتدار داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تأیید ایکائو و افزایش واقعی ترازیت از مشخصات این خطوط هوایی است و ترانزیت عبوری از فضای کشور در سه سال اخیر دو برابر شده است.

وی بیان کرد:‌ جلب اعتماد همه خطوط هوایی جهان برای پرواز از آسمان ایران کار پیچیده‌ای است و در میانه راه هستیم؛ باید راه‌های موازی، مستقیم، یکطرفه و امن بر فراز ایران ایجاد کنیم.

آخوندی افزود: امیدوارم قدرت مالی و سهم ایران از بازار هوانوردی جهان افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی از همکاری دبیر شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس در راه‌اندازی خطوط هوایی جدید قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 9 =