از صهیونیسم تا تروریسم تکفیری

رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت ساختگی و بی‎ریشه در منطقه خاورمیانه، همواره بقای خود را در ناامنی و بحران در منطقه دانسته و در همین چارچوب همواره در صدد تجاوز، جنگ، ایجاد تفرقه و تنش در حوزه پیرامونی خود بوده است.

تاریخ حضور عناصر صهیونیستی در فلسطین که به حدود یک قرن و نیم گذشته بر می‌گردد، مملو از درگیری و خونریزی و جنایت علیه فلسطینیان و دیگر کشورها و ملت‎های منطقه است.

جدیدترین رویکرد رژیم صهیونیستی برای ایجاد نامنی در منطقه، همراهی با جریان‌های مختلف است. این رویکرد به ویژه در برابر کشورهای جریان مقاومت به صورت جدی‌تری قابل مشاهده است. حمایت از گروهک‎های مختلف تروریستی از جمله منافقین علیه جمهوری اسلامی ایران و نمونه بارز همراهی و همزیستی صهیونیسم با تروریسم است.

سوابق تروریستی اسراییل

طراحی و اجرای «ترور هدفمند» که شمار زیادی از رهبران و مبارزان فلسطینی و لبنانی را در بر گرفته است، یکی از اقداماتی است که مقامات رژیم صهیونیستی بارها به آن اعتراف و از آن حمایت کرده اند. دادگاه عالی اسرائیل قتل هدفمند را توجیه و آن را راهی برای مقابله با جریان مقاومت اعلام کرده است.

طراحی عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته‎ای کشورهای مختلف از جمله ایران از دیگر اقدامات سیاه تروریستی در سابقه رژیم صهیونیستی است. دست داشتن اسراییل در ترور دانشمندان هسته‌ای نظیر مسعود علی‌محمدی، مجید شهریاری و مصطفی احمدی روشن واقعیتی است که حتی برخی منابع اروپایی هم آن را تایید کرده اند.

روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقاله‌ای با نام «کشنده‌ترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بی‌رحم اسرائیل» نام برده‌است و با برشمردن ترورها گفته‌است که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده می‌شود».

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی هم از ترور ۴ دانشمند هسته‌ای از سال ۲۰۰۷ نام برد و به نقل از یک مقام آمریکایی، بدون فاش کردن هویت او، نوشت که حملات علیه دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شده‌است.

در شرایط جدید هم رژیم صهیونیستی با حمایت از گروه‌های تکفیری در منطقه، می کوشد ضمن تضعیف کشورهایی نظیر سوریه و عراق، این عناصر تروریستی را در برابر حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران برانگیزد.

شباهت‎های جریان تکفیری با صهیونیسم

نام رژیم صهیونیستی با جنایات ۷۰ساله علیه ملت‎های مظلوم منطقه به ویژه مردم فلسطین و لبنان عجین است. کشتار در دیر یاسین، کفرقاسم، صبرا و شتیلا، کشتار لبنانی‌ها در قانا، جنگ‎های اخیر غزه تنها بخشی از جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی است.

خوی جنایت‌پیشگی و خشونت رژیم صهیونیستی در جریان تکفیری به ویژه داعش هم تبلور یافته و مجموعه‎ای از کشتارهای دست جمعی و فجیع مردم در عراق و سوریه گواه شباهت‎های صهیونیسم و داعش در جنایت‎گری است. جنایت‌هایی نظیر سر بریدن انسان‎های بی گناه، آتش زدن، زنده به گور کردن زنان و کودکان و آواره کردن شهروندان نمونه‎ایی از جنایات داعش است که در پرونده رژیم صهیونیستی نیز سوابقی از آن را می‌توان دید.

تلاش برای کوچ دادن اجباری مردم از مناطق تحت اشغال، و ربودن افراد از دیگر وجوه مشترک جریان داعش با رژیم صهیونیستی که به ویژه در رفتار داعش در مناطقی از عراق نظیر شهر سنجار بروز یافته است.

برتری طلبی دینی و تجویز مرگ برای غیر خود از دیگر جهات مشترک در اندیشه صهیونیسم و جریان تکفیری است. داعش و صهیونیست‌ها معتقدند که همه ادیان و مذاهب غیر از آن ها باید بمیرند و زمین برای آنها جایی ندارد. همه، شرور و کافر و مشرک هستند و تنها عده اندکی هستند که حق زندگی دارند.

ارتباط رژیم صهیونیستی با جریان‌های تکفیری

«ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان سیا هم با انتشار اسنادی از روابط صهیونیسم و تروریسم تکفیری پرده برداشت. مطابق این اسناد افشا شده، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس طرح مشترکی به نام «لانه زنبور» را طراحی کرده اند که طی آن، سوریه به کانون جذب عناصر تروریستی پراکنده در سراسر جهان تبدیل شده است. در این سند از رژیم صهیونیستی به عنوان طرف موثر در شکل گیری گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش نام برده شده است.

کشف دستگاه‌های جاسوسی و ارتباطی ساخت رژیم صهیونیستی از عناصر داعش در منطقه سامراء عراق از دیگر اسنادی است که ارتباط داعش با رژیم صهیونیستی را افشا کرده است.
طرح موساد، جذب افراد نظامی‌و غیر نظامی ‌به داعش در کشورهایی است که از آنها به عنوان تهدیدی علیه اسراییل یاد شده است.

برخی اسناد منتشره از سوی ادوارد اسنودن همچنین حاکی است که ابوبکر البغدادی با نام مستعار ˈابراهیم بن عواد بن ابراهیم البدریˈ به عنوان یک جاسوس صهونیست مسوول پیاده سازی سناریوی موساد است.

پشتیبانی آشکار از داعش

پناه دادن رژیم صهیونیستی به عناصر زخمی داعش و درمان آنها از دیگر اسناد ارتباط تلاویو با داعش است.

مطابق اسناد موجود روزانه چندین تن از تروریست ها از طریق مرزهای زمینی یا هوایی وارد سرزمین های اشغالی می روند و برای بازگشت به جنگ در سوریه مورد درمان رایگان قرار می گیرند. در این چارچوب تصاویر و فیلم های زیادی از بیمارستان های صحرایی اسرائیل منتشر شده که نحوه مراقبت و رسیدگی پزشکان اسرائیلی از مجروحین تکفیری را نشان می‌دهد.

ارتش عراق در گزارشی اعلام کرد که سلاح‌هایی از داعش در استان الانبار به غنیمت گرفته که ساخت اسرائیل بوده و از طریق مرزهای سوریه وارد عراق شده است.

احساس امنیت رژیم صهیونیستی در برابر جریان تکفیر

اطمینان موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره امنیت این رژیم در برابر داعش پرده از راز ارتباط صهیونیسم و داعش بر می دارد. یعلون اخیرا به یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی اطمینان داده که خطری از سوی گروه تروریستی داعش متوجه آنها نخواهد بود.

نکته جالب در این باره، امنیت عملی اسراییل در برابر اقدامات تروریستی داعش است. اینکه داعش به عنوان مدعی مسلمانی، در ۶ سال گذشته حتی یک بار هم اقدام به طراحی عملیات تروریستی علیه منافع و مراکز اسراییلی چه در داخل و چه در خارج از سرزمین‎های اشغالی نکرده است، گویای تفاوت نگاه داعش با امت اسلامی در دشمنی را رژیم اشغالگر قدس است.

یوسف اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =