افزایش فشار روسیه بر تلگرام به‌ دلیل نگرانی‌های امنیتی

سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB)، روز دوشنبه اعلام کرد برنامه‌ی تلگرام توسط تروریست‌ها و به‌منظور انجام اقدامات خرابکارانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از جام جم آنلاین از زومیت، به نظر می‌رسد سازمان امنیت فدرال روسیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی فشار بر تلگرام را افزایش داده است. چندی پیش نیز FSB تلگرام را به نقض قوانین روسیه متهم کرده بود.

روز گذشته سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه موسوم بهروسکومنادزور، اعلام کرد در صورتی که اطلاعات مربوط به شرکت کنترل‌کننده‌ی اپلیکیشن تلگرام در اختیار این سازمان قرار نگیرد، این برنامه را فیلتر خواهد کرد.

FSB اعلام کرده که امکانات برنامه‌ی تلگرام همچون چت‌روم‌های مخفی و رمزگذاری قوی پیام‌ها، این اپلیکیشن را به ابزار ارتباطی مناسبی برای تروریست‌ها تبدیل کرده است.

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرده در جریان عملیات انتحاری در مترو روسیه در تاریخ سوم آوریل سال جاری، شخص بمب‌گذار از اپلیکیشن تلگرام جهت هماهنگی با همدستانش استفاده کرده است. FSB همچنین اعلام کرده که تلگرام پرکاربرد‌ترین برنامه‌ی ارتباطی در میان تروریست‌ها در روسیه است.

پاول دورف، مؤسس تلگرام نیز روز دوشنبه در شبکه‌های اجتماعی از تقاضای سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه از تلگرام صحبت کرده بود. به گفته‌ی دورف، این سازمان از تلگرام خواسته است کلیدهای رمزنگاری پیام‌ها در تلگرام را در اختیار این سازمان قرار دهد تا بتواند پیام‌های تروریستی را رمزگشایی کند.

دورف ادعا کرده‌ که خواسته‌ی سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، خلاف قانون اساسی این کشور است و از نظر فنی نیز امکان‌پذیر نیست. بنا بر اظهار نظر دورف، حتی در صورت فیلتر شدن تلگرام، تروریست‌ها از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه تلگرام که امکان رمزگذاری پیام‌ها را فراهم می‌کنند، استفاده خواهند کرد. دورف گفته بود: “اگر قصد دارید تروریسم را با فیلترینگ شکست دهید، مجبور خواهید شد [تمام] اینترنت را فیلتر کنید.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 5 =