مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران – ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت: ٢٠ هزار ویزا برای زائران خانه خدا صادر شد/ وزیر خارجه عراق: ایران نقشی اساسی در جنگ علیه داعش داشته است/ واعظی: حمایت بخش خصوصی از استارت آپ ها ضروری است/ برگزاری تجمع حمایت از فلسطینیان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی درلندن/ رویترز:آمریکا تحریم های کره شمالی را در قانون تحریم روسیه ادغام می کند/ روزنامه اسپانیایی: نقش تهران در خاورمیانه مهم و کلیدی است مهم ترین عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
***********
* تهران – ایرنا – رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس توافقنامه سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان که صدور ویزای حجاج به صورت الکترونیکی پیش بینی شده بود، تاکنون ٢٠ هزار روادید برای زائران خانه خدا صادر شده است.
* بغداد – ایرنا – وزیر خارجه عراق در دیدار معاون آفریقا و عربی وزارت امور خارجه کشورمان در بغداد، از حمایت های ایران از عراق در دوران مبارزه علیه صدام، استقرار نظام جدید در عراق و مبارزه با داعش تقدیر کرد و نقش ایران را در جنگ علیه داعش اساسی خواند
* تهران – ایرنا – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد دولت وظیفه حمایت از استعدادهای درخشان در زمینه استارت آپ ها را دارد اما فعالان بخش خصوصی ارتباطات و فناوری نیز باید از این جوانان حمایت کنند.
* تهران – ایرنا – آخرین نماینده ایران در نهمین روز از مسابقات جهانی دو و میدانی معلولین، به نشان نقره در پرتاب وزنه دست یافت.
* تهران- ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان تهران از تشکیل کمیته مشترک با حضور نمایندگان مجمع نمایندگان تهران و وزارت تعاون درخصوص رسیدگی به موضوع آسیب های اجتماعی و اشتغال خبر داد.
* تهران – ایرنا – وزیر اطلاعات دوران اصلاحات با رد شایعات درباره هرگونه گزارش برضد وزیر اطلاعات دولت یازدهم، گفت: معتقدم سید محمود علوی از هر گزینه دیگری برای احراز پست وزارت اطلاعات در کابینه دولت دوازدهم بهتر و شایسته تر است.
* تهران – ایرنا – نماینده ویژه چین در امور سوریه با بیان اینکه ایران برای حل بحران سوریه تلاش های فراوانی کرده است، گفت:هر اقدامی در این کشور باید با در نظر گرفتن حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت خود و حفظ تمامیت ارضی کشورشان باشد.
* ارومیه – ایرنا – معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طرح ویژه ای با هدف بهبود معیشت کوله بران به موازات نظارت دقیق بر معابر مرزی در دست تدوین است.
* اراک – ایرنا – آبیاری زیر سطحی منطقه ۲۲۸ هکتاری جنگل کاری شده چقای شهرستان اراک عصر شنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان بهره برداری شد.
* چابهار- ایرنا- استاندار سیستان وبلوچستان گفت: بزودی مشکلات برق، آب، سندمالکیت واحدهای مسکونی و زیرساخت های محلات حاشیه نشین و بی آبی شهر و روستاهای چابهار مرتفع می شود.
* آبادان – ایرنا – شرفی یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل یک کابینه قوی برای به حداقل رساندن مشکلات کشور گفت: خط و نشان کشیدن سیاسی جناح های سیاسی در این زمینه به صلاح کشور نیست.
* اهواز – ایرنا – فرمانده انتظامی اهواز با ابراز نگرانی از گسترش رسم غلط تیراندازی در این شهرستان گفت: امسال ۳۴۰ مورد تیراندازی در اهواز رخ داده است.
* تهران- ایرنا- قصه موزیکال «غم‌نومه‌ فریدون» به آهنگسازی حسین علیزاده و نویسندگی و کارگردانی پیمان قدیمی شامگاه شنبه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

اخبار خارجی
**********
* اربیل – ایرنا- یک آژانس خبری در کردستان عراق اعلام کرد، به رغم توقف اجرای حکم اعدام، به دستور مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق ۱۱ نفر به اتهام های مختلف در این منطقه بطور پنهانی اعدام شده اند.
* مادرید – ایرنا – روزنامه «لاوانگواردیا» اسپانیا در مقاله ای نوشت: اکنون که تحریم ها از ایران برداشته شدند و این کشور به جامعه بین المللی بازگشته، نقش تهران در ثبات خاورمیانه مهم و کلیدی است.
* تهران – ایرنا – وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی با استقبال از درخواست قطر برای مذاکره، تغییر در سیاست های دوحه را پیش نیاز هر مذاکره ای دانست.
* برلین- ایرنا- با تشدید تنش در روابط آلمان و ترکیه ، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از موضع برلین برابر ترکیه حمایت کرد و گفت: موضع آلمان با توجه به سیاست های آنکارا از جمله بازداشت فعالان حقوق بشری 'قابل درک' است.
* تهران – ایرنا – یک فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
* لندن – ایرنا – هجوم انبوه معترضان سیاست های متجاوزانه رژیم صهیونیستی به سمت طرفداران این رژیم جعلی در لندن، سبب شد تا صهیونیست های وحشت زده پا به فرار گذاشته و با اسکورت پلیس انگلیس از محل تجمع دور شدند.
* تهران – ایرنا – گروه های ملی و اسلامی در غزه خواستار گسترش انتفاضه قدس برای دفاع از مسجد الاقصی برابر اقدامات رژیم صهیونیستی شدند.
* بغداد-ایرنا- نخست وزیر عراق روز شنبه در پاسخ به شایعات مختلف، کشته شدن ۴۰ هزار غیرنظامی در موصل و انحلال الحشدالشعبی را قویا تکذیب کرد و گفت: هنوز چالش ها پایان نیافته است.
* تهران – ایرنا – شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه برای بررسی تحولات قدس تشکیل جلسه می دهد.
* تهران – ایرنا – اتحادیه اروپا ضمن هشدار به آمریکا پیرامون پیامدهای ناخواسته تحریم روسیه، خواستار هماهنگی با گروه هفت در این خصوص شد.
* تهران – ایرنا – سفیر روسیه در واشینگتن در بحبوحه تحقیقات آمریکا درخصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با پایان یافتن ماموریتش آمریکا را ترک کرد.
* تهران – ایرنا – پلیس برای متقرق کردن تظاهرکنندگان مخالف «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس پایتخت این کشور از گاز اشک آور استفاده کرد.
* تهران- ایرنا- خالد بن سلمان پسر کوچک شاه عربستان سعودی به عنوان سفیر جدید این کشور استوار نامه خود را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تحویل داد.
* تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز گزارش داد که ماموران مهاجرتی آمریکا قصد دارند طرحی سراسری را برای بازداشت نوجوانانی که بدون داشتن قیم وارد این کشور شده اند و مظنون به عضویت در گروه های خرابکارند، اجرا کنند.
* تهران–ایرنا– مجلس نمایندگان آمریکا تحریم های کره شمالی را به قانون تحریم روسیه و ایران اضافه می کند که در این صورت قانون جدید باید دوباره به تصویب سنا برسد.
* تهران – ایرنا – فعالیت بزرگترین ناو هواپیمابر اتمی جهان که با هزینه ای بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار طی هشت سال ساخته شده، با سخنرانی ترامپ که این ناو را «پیامی ۱۰۰ هزار تنی به جهان» خواند، آغاز شد.
شبد**۹۱۲۲** ۱۳۷۹
انتشار دهنده: مهدی نعمتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =