غلامرضا امینی:۱۸۰ قایقران به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می شوند

رئیس فدراسیون قایقرانی از حضور مجموع ۱۸۰ قایقران در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و معلولین این رشته طی چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در تاریخ قایقرانی ایران تاکنون تنها دو پاروزن موفق به کسب مدال در سطح رقابتهای قهرمانی جهان شده اند. اولین مدال تاریخی این رشته در روئینگ و در سطح رده سنی زیر ۲۳ سال بدست آمد و امسال بعد از چندین سال اولین مدال در ماده های قایقرانی آبهای آرام و کانوئینگ بدست آمد. محمد نبی موفق شد در مسابقات قهرمانی جهان جوانان مدال برنز را از آن خود کند. 

غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی پیرامون این موضوع در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما اصلا در بخش آبهای آرام چنین مدالی نداشتیم. در قایقرانی رشته های روئینگ و آبهای آرام به صورت مجزا فدراسیون دارد . نتایج خوب بود بالاخص در بخش بانوان که موفق به صعود به مراحل بالاتر شدند و در نهایت نیز آقای نبی موفق شد در مسابقات قهرمانی جهان رومانی صاحب مدال شود. این رقابتها در سطح بسیار بالایی در بخش جوانان و زیر ۲۳ سال برگزار شده بود. 

وی افزود: مسابقات رومانی هدف اصلی ما نبود. هدف اصلی ما حضور موفق در بازیهای آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیاست. مسابقات قهرمانی آسیا این رشته مهرماه در رده سنی جوانان و بزرگسالان زنان و مردان در چین برگزار می شود که قرار است یک کاروان بزرگ ۶۰ نفره را در تمامی بخش ها راهی این رقابتها کنیم. 

رئیس فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: در ماده کاناپولو نیز به همین شکل در حال برگزاری اردوها و مسابقات و لیگ ها هستیم تا بتوانیم سطح آمادگی قایقرانان را بالا ببریم و در نهایت تیم را در تمامی بخش های زنان و مردان و رده های سنی مختلف راهی رقابتهای قهرمانی آسیا کنیم. مسابقات قهرمانی آسیای این رشته آبان ماه در مالزی برگزار می شود که کاروان ما در این ماده نیز به همراه ۴۰ قایقران راهی این رقابتها خواهد شد. 

وی با بیان اینکه به دنبال مدال در این ماده هستیم گفت: ما در پیشینه این رشته در آسیا صاحب مدال بوده ایم، شانس این را داریم که هم در بخش دختران  هم پسران شاهد کسب مدال های خوشرنگی باشیم. 

وی به اردوهای منظم رشته روئینگ نیز اشاره کرد و گفت: تیم روئینگ ما هم مانند بقیه رشته ها و با هدایت یک مربی خارجی در حال تمرین است. جوانان راهی مسابقات سنگاپور شده و بزرگسالان به تایلند سفر می کنند که پیش بینی ما حضور ۵۰ ورزشکار زن و مرد در این ماده در سطح آسیا خواهد بود. 

امینی خاطرنشان کرد: ما همیشه با یک نظم خاص پاروزنان را در بخش مسابقات قهرمانی آسیا شرکت داده ایم و امسال نیز با یک برنامه ریزی دراز مدت اردوهای منظمی را برگزار کرده ایم و قرار است نزدیک ۱۸۰ نفر از ورزشکار جوان و بزرگسال و معلولین را در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان شرکت دهیم. 

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف سلیقه بین مربیان ایرانی و خارجی روئینگ برطرف شده است یا خیر نیز گفت: این اختلاف سلیقه برطرف شده است. در حال حاضر اردوی تیم روئینگ در ابهر برگزار می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =