برای مسابقات جهانی باید خوب تدارک ببنیم/دو سفرتدارکاتی نیاز داریم

سرمربی تیم ملی کاراته جوانان گفت: رقابتهای جهانی جای بهترین های دنیاست و اگر می خواهیم در این میدان بزرگ به موفقیت برسیم باید تدارک خوبی داشته باشیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، رقابتهای کاراته قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال جهان هفته اول آبان ماه به میزبانی اسپانیا در تنریف برگزار خواهد شد و تیم های کشورمان بعد از موفقیت در رقابتهای قهرمانی آسیا، به دنبال کسب نتیجه ای مناسب در این میدان جهانی  هستند. 

طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون کاراته مرحله دوم رقابتهای انتخابی تیم ها در این رده سنی به مدت دو روز و در سالن شهید کبکانیان تهران برگزار خواهد شد. نفرات دعوت شده به این مسابقات به صورت دوره ای مبارزه می کنند تا از میان آنها مسافران اسپانیا معرفی خواهند شد. البته با توجه به پروسه طولانی کسب روادید، فدراسیون کاراته مجبور است ترکیب تیم های اعزامی به این اسپانیا را زودتر معرفی کند. 

مهران بهنام فر سرمربی جوانان در این مورد به خبرنگار مهر گفت: در کنار پروسه کسب روادید، برای آماده سازی و طی شدن برنامه ای که طراحی کرده ایم نیز هم اکنون زمان کمی داریم، به همین دلیل باید هر چه سریعتر با برگزاری دیدارهای انتخابی شایسته ترین ها به اردو نهایی راه یافته و ما کار را با جدیت تمام آغاز کنیم.

وی در خصوص دیدارهای انتخابی هم گفت: نفرات برگزیده از مسابقات جام وحدت و دوستی به همراه فینالیست های قهرمانی کشور نجف آباد و مدال آوران آسیایی قزاقستان روز شنبه به صورت دوره ای با هم مسابقه می دهند؛ دور برگشت روز یکشنبه ۲۹ مرداد ماه انجام می شود و در نهایت کسی که بهترین عملکرد را داشته باشد به عنوان نفر برگزیده مسابقات جهانی انتخاب خواهد شد. در صورتی که ۲ نفر به لحاظ نتیجه شرایط مشابهی داشته باشند، پیکار رودررو ، عملکرد در جام ارومیه و انتخابی اول لحاظ خواهد شد.

سرمربی تیم جوانان کاراته ادامه داد: نفر ات دوم در هر وزن را نیز در اردو حفظ می کنیم. از این برنامه دو هدف دنبال می کنیم، اول آنکه، مسائل مختلف از جمله آسیب دیدگی احتمالی را مدنظر قرارداده باشیم دوم آنکه بتوانیم پشتوانه های خوبی را برای آینده آموزش دهیم. اینها سرمایه های کاراته ایران هستند و باید حفظ شوند.

بهنام فر به مسابقات جام وحدت و دوستی هم اشاره کرد و گفت: در این رقابتها شاهد مبارزات خوب و سطح بالایی بودیم. در واقع یک میدان تدارکاتی مناسب را پشت سر گذاشتیم. تیم های روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکیه و آذربایجان نفرات خوبی شرکت داده بودند و در کل باید گفت محک خوبی برای جوانان بود. باید از مسئولان برگزاری این رقابتها تشکر کرد که چنین رقابتهای خوبی برگزار می کنند. 

وی در پایان گفت: در مسابقات جهانی کار سختی پیش رو داریم و باید سخت تمرین کرده و با تدارک مناسب راهی اسپانیا شویم. از فدراسیون خواسته ایم که حداقل شرایط حضور در دو تورنمنت خارجی که بسیار برای آماده سازی نفرات اهمیت دارد را برای این نفرات فراهم کند. امیدوارم شرایط طوری باشد که مسئولان فدراسیون هم که تا کنون همه امکانات را برای تیم های ملی فراهم کرده اند، بازهم بتوانند به حمایت های خود ادامه دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + بیست =