قزاقستان: ایران، روسیه و ترکیه از روند مذاکرات صلح سوریه رضایت دارند

وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرد که ایران، روسیه و ترکیه از روند گفت‌وگوهای فشرده در آستانه مذاکرات صلح سوریه در پایتخت قزاقستان رضایت دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غیرت عبدالرحمانف» وزیر امور خارجه قزاقستان امروز پنج شنبه به خبرنگاران اعلام کرد، روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در سوریه از روند مذاکرات فشرده در آستانه نشست صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان رضایت دارند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزیر خارجه قزاقستان تأکید کرد، «طی چند روز گذشته، ما تماس‌های نزدیکی با شرکای خود در وزارت خارجه‌های روسیه و ترکیه و اندکی پیش از آن با وزارت خارجه ایران داشتیم. طبق اطلاعات بدست آمده، کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه از روند مذاکرات فشرده‌ای که سه کشور در آستانه مذاکرات آستانه در حال برگزاری آن هستند، رضایت دارند.»

وزیر خارجه قزاقستان همچنین گفته است، به محض اینکه تاریخ دقیق مذاکرات صلح سوریه در آستانه مشخص شود، این وزارت خانه به اطلاع خبرنگاران خواهد رساند. پیشتر اعلام شده بود که این نشست برای اواخر ماه جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

بنا بر این گزارش، دور پنجم مذاکرات آستانه در تاریخ چهارم و پنجم جولای برگزار شد. در این دور از مذاکرات، هیأت‌هایی از کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه (روسیه، ایران و ترکیه)، دولت سوریه و معارضان مسلح، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه شرکت داشتند و همچنین نمایندگانی از آمریکا و اردن نیز به عنوان ناظر در این دور از مذاکرات شرکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 19 =