توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و سوریه اجرایی شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایرانی در دیدار با وزیر اقتصاد سوریه خواست دستورات و پیگیری لازم در راستای اجرای دقیق و کامل توافق تجارت آزاد بین دو کشور به عمل آید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از اتاق بازرگانی ایران حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران، با محمد سامر الخلیل وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سامرالخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه گفت: ما به قدمت، وزن و نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیش‌برد اقتصاد ایران واقف هستیم؛ امیدواریم این تجربه و موقعیت ویژه اتاق ایران، به کمک بخش خصوصی و حمایت از توسعه تعاملات دو کشور بیاید و بتوانیم مراودات و همکاری‌های اقتصادی را هم به تناسب روابط نزدیک و برادرانه سیاسی ارتقا دهیم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از روند بوجود آمدن ثبات و امنیت در سوریه به تشکیل ستاد ویژه‌ای در اتاق برای توسعه همکاری‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: در صورت مشخص شدن و اعلام نیازهای تجاری فوری و لیست پروژه‌هایی که نیاز به بازسازی و احداث دارند، اتاق ایران با استفاده از ظرفیت تشکل‌ها، اتاق‌های استانی و شرکت‌های توانمند ایرانی، حداکثر تلاش خود را در جهت تأمین این نیازمندی‌ها بعمل خواهد آورد.

سلاح‌ورزی در این دیدار از وزیر اقتصاد سوریه خواست که علاوه بر تعیین و معرفی نماینده ویژه‌ای برای پیگیری امور، دستورات و پیگیری لازم در راستای اجرای دقیق و کامل توافق تجارت آزاد بین دو کشور را به عمل آورد.

سامر الخلیل نیز اظهار امیدواری کرد که بزودی به همراه هیات بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی و همکاری با بخش خصوصی به تهران سفر کند.

نایب‌رئیس اتاق ایران در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از موفقیت‌های اخیر دولت سوریه در مبارزه با تکفیری‌ها و گسترش ثبات و امنیت در این کشور ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر زمینه آرامش همه مردم سوریه و ثبات در این کشور فراهم شود.

نایب‌رئیس اتاق ایران در صدر هیاتی تجاری به دعوت وزیر اقتصاد سوریه و برای افتتاح پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی دمشق که در آن شرکت‌های بزرگی از اقصی نقاط دنیا و همچنین ۳۰ شرکت ایرانی حضور دارند به شهر دمشق سفر کرده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =