هاکی در اندیشه کسب مدال جهانی

تهران – ایرنا – سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران گفت: هاکی کشورمان در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ آلمان سومین حضور خود را تجربه می کند و امیدواریم موفق به کسب مدال شویم.

رقابت های جهان هاکی سالنی بهمن ماه سال ۹۶ در شهر برلین آلمان برگزار می شود و تیم ملی هاکی سالنی ایران نیز با برگزای اردوهای داخلی خود را برای حضور قدرتمند در این مسابقات آماده می کند.
«اسفندیار صفایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نخستین اردوی تیم ملی با حضورمنتخبان لیگ و امیدهای کشور از ۱۱ تا ۱۸ شهریور ماه برگزار شد و مرحله دوم اردو نیز از ۲۸ شهریور ماه آغاز می شود.
وی گفت: در دومین مرحله اردو تعدادی از بازیکنان از ترکیب ملی پوشان جدا می شوند و سایر اعضای تیم نیز برای آمادگی بیشتر در رقابت های لیگ برتر هاکی کشور حضور خواهند داشت. البته اردوهای تخصصی در دی ماه و پس از پایان رقابت های لیگ برتر برگزار می شود تا ملی پوشان برای رقابت های جهانی به آمادگی کامل برسند.
سرمربی تیم ملی هاکی به حضور ملی پوشان در رقابت های جهانی اتریش اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از اعزام به رقابت های جهانی در تورنمنت بین المللی اتریش شرکت می کنیم تا تیم ملی هاکی در مصاف با رقبای اروپایی به صورت جدی محک زده شود.
وی تصریح کرد: در این تورنمنت معتبر بیشتر تیم هایی اروپایی که موفق به کسب سهمیه جهانی شده اند، شرکت می کنند. البته تیم ملی یک هفته زودتر و از ۱۳ دی ماه اردوی آماده سازی خود را در اتریش برپا می کند.
تیم ملی هاکی ایران در رقابت های جهانی این رشته که به میزبانی لهستان در سال ۲۰۱۱ برگزار شد در نخستین حضورش جایگاه نهم را از آن خود کرد و در سال ۲۰۱۵ به میزبانی شهر لایپزیگ آلمان در رده چهارم ایستاد.
سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران در باره روند استعدادیابی این رشته در کشور اظهار داشت: کمیته استعدادیابی فدراسیون به خوبی فعال است و با کمک هیات های استانی بازیکنان مستعد خوبی به تیم ملی معرفی شدند. البته برای این منظور طرح استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان نیز اجرا می شود و برگزاری رقابت های هاکی در مدارس نیز به این مهم کمک شایانی کرده است.
وی افزود: برگزاری رقابت های امیدهای کشور نیز در یافتن بازیکنان مستعد تاثیر زیادی داشته است و مسئولان فدراسون هاکی با برنامه ریزی اصولی و صحیح برای موفقیت تیم های ملی هاکی تلاش می کنند.
صفایی در باره مشکلاتی که در این رشته ورزشی وجود دارد، گفت: هاکی سالنی از جمله معدود رشته هایی است که به رغم تلاش های فدراسیون، در جذب حامی مالی مشکل دارد. اما در کنار همه کمبودهای مالی و تجهیزات این رشته، سطح مربیان و بازیکنان هاکی سالنی ایران در آسیا بالا است و بیشتر کشورهای آسیایی به دنبال جذب مربی از کشورمان هستند.
سرمربی تیم ملی هاکی سالنی کشورمان با تاکید بر کمبود تجهیزات رشته هاکی در کشور گفت: تجهیزات این رشته مانند توپ، چوب بازی، تجهیزات دروازه بانی و غیره در کشور تولید نمی شود و با توجه به تهیه آن از خارج کشور، هزینه زیادی را برای فدراسیون به همراه دارد. البته سالن های هاکی در ایران استاندارد است و امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان وزارت ورزش و جذب حامی مالی مشکلات برطرف شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**۹۰۲۹**
مصاحبه کننده: محمد مهدی موذن**انتشاردهنده:علی خورسندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =