افزایش ۱۰ برابری کودکان چاق جهان تا سال ۲۰۲۲

بر اساس ‌آمار و ارقام موجود، اگر روند چاقی با همین سرعت ادامه یابد، تا سال ۲۰۲۲ تعداد کودکان چاق و دچار اضافه‌وزن به ۱۰ برابر افزایش خواهد رسید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت هشدار می‌دهد، تا سال ۲۰۲۲ تعداد کودکان چاق و دچار اضافه‌وزن به ۱۰ برابر افزایش خواهد رسید. 

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمار کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در کشورهای دارای درآمد سرانه کم و متوسط با سرعت بیشتری در حال افزایش است.

گزارش سال ۲۰۱۶ توسط سازمان جهانی بهداشت نشان داد که ۴۱ میلیون کودک زیر ۵ سال دچار اضافه وزن یا چاقی هستند؛ علاوه بر این، طی ۴۰ سال گذشته، تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان از ۱۱ میلیون به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ۲۰۱۶، ۵۰ میلیون دختر و ۷۴ میلیون پسر چاق در جهان وجود دارد؛ این در حالیست که تعداد دختران و پسران زیر وزن نرمال ۷۵ میلیون و ۱۱۷ میلیون نفر است؛ در شرایطی که بعضی‌ها با پرخوری سلامت خود را به خطر می‌اندازند، عده‌ای دیگر دچار کمبود وزن و سوءتغذیه هستند.

طبق مطالعه اخیر دانشگاه لندن و سازمان جهانی بهداشت، تا سال ۲۰۲۲ با آمار عجیبی از چاقی و اضافه‌وزن کودکان روبه رو خواهیم بود. 

شیوع چاقی در بین دختران در کامبوج، ویتنام، اتیوپی، هند، ماداگاسکار، جمهوری کنگو، ژاپن، نپال، نیجر و چاد بین ۱ تا ۲ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =