هری پاتر در کتابخانه بریتیش رکورد شکست

در کتابخانه بریتیش با برگزاری نمایشگاه «هری پاتر» و با پیش فروش ۳۰ هزار بلیت، رکورد فروش بلیت برای یک نمایشگاه شکسته شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از تلگرام، نمایشگاهی که با الهام از مجموعه «هری پاتر» نوشته جی‌کی‌رولینگ در کتابخانه بریتیش به زودی برگزار می‌شود، رکورد پیش فروش بلیت را شکست.

در حالی که امسال بیستمین سال انتشاراولین جلد از مجموعه «هری پاتر» با عنوان «هری پاتر وسنگ فیلسوف» گرامی داشته می‌شود، کتابخانه بریتیش هم با برگزاری نمایشگاهی به این رویداد پرداخته است.

۲۰ سال پیش وقتی جی کی رولینگ این کتاب را منتشر کرد، هیچکس نمی‌توانست تصور کند که این کتاب ۲۲۳ صفحه‌ای ۶ ادامه خواهد داشت، هشت فیلم با اقتباس از آن ساخته می‌شود، چندین پارک موضوعی بر مبنای جهان داستانی آن شکل می‌گیرد، و به ۶۸ زبان در سراسر جهان ترجمه می‌شود.

به همین منظورهمین هفته قرار است با الهام از این مجموعه، نمایشگاهی نیز در بزرگترین کتابخانه ملی بریتانیا برگزار شود.

این نمایشگاه ضمن این که نمایی از مدرسه هاگوارتز را ارایه می‌کند، به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا با موضوع‌های مختلفی که در این داستان ارایه شده روبه روشوند.

این مجموعه همچنین به بررسی تاریخ جادوگری در مجموعه کتاب‌های رولینگ می‌پردازد و کتاب‌هایی از تاریخ جادوگری را که در این کتابخانه با ۲۰۰ میلیون عنوان کتاب ذخیره شده وجود دارد، به مخاطبان معرفی می‌کند.

با بررسی برخی از این کتاب‌ها می‌توان دریافت که رولینگ اسم برخی از شخصیت‌های این کتاب‌ها را از میان آنها استخراج کرده است. برای مثال اسم سیریوس بلک که پدرخوانده هری پاتر است از نام ستاره‌ای در آسمان برداشته شده است.

در کتاب «سنگ فیلسوف» نیز برخی از شخصیت‌ها وعناصر جنبه تاریخی دارند؛ برای مثال خالق سنگ فیلسوف نیکلاس فلامل یک شیمیدان واقعی بود که رولینگ از او به عنوان فردی شیفته اپرا یاد کرده است. یکی از مسئولان کتابخانه می‌گوید چنین شخصیتی جبنه‌ای حقیقی و تاریخی دارد و در آغاز قرن پانزدهم در پاریس زندگی می‌کرد.

رولینگ از بسیاری از این عناصر تاریخی و واقعی در جهان داستانی که خلق کرده بهره گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 11 =