سنگال باردیگر با ۴ شگفت انگیز به جام جهانی رسید

۴ عضو اصلی کادرفنی تیم ملی سنگال جزء افرادی هستند که به عنوان بازیکن در جام جهانی ۲۰۰۲ جزء شگفتی سازان آن رقابت ها لقب گرفتند.

سنگال باردیگر با ۴ شگفت انگیز به جام جهانی رسیدبه گزارش طبس نیوز به نقل از  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تیم ملی فوتبال سنگال امشب در چارچوب دیدارهای هفته پنجم مرحله نهایی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ در قاره آفریقا با نتیجه ۲ بر صفر از سد آفریقای جنوبی گذشت.

برتری در ورزشگاه پتر موکوبا شهر پلوکوانه آفریقای جنوبی سبب شد تا سنگال با ۱۱ امتیاز صدرنشینی خود در گروه سوم مقدماتی جام جهانی را قطعی کند و پس از ۱۶ سال غیبت باردیگر جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.

نکته جالب درباره دومین صعود شیرهای ترانگا(لقب سنگال) به جام جهانی این است که این تیم با هدایت مربیانی موفق به تحقق این امر شد که در زمان بازیگری خودشان در جام جهانی ۲۰۰۲ به عنوان شگفتی ساز آن رقابت ها لقب گرفتند.

سنگال برای نخستین بار در جام جهانی ۲۰۰۲ که به میزبانی ژاپن و کره جنوبی برگزار شد به این مسابقات راه یافت و جالب اینجاست با برتری یک بر صفر مقابل فرانسه(مدافع عنوان قهرمانی) در همان دیدار افتتاحیه یک شگفتی بزرگ خلق کرد و در ادامه با کسب ۲ تساوی مقابل اروگوئه و دانمارک در میان تعجب فوتبالدوستان به عنوان تیم دوم گروه اول جام جهانی ۲۰۰۲ به مرحله یک هشتم نهایی رسید و با برتری ۲ بر یک مقابل سوئد در این مرحله و حضور بین ۸ تیم برتر جهان شگفتی سازی خود را تکمیل کرد.

البته شاگردان برونو متسو فقید در آن مرحله با نتیجه یک بر صفر مقابل ترکیه، دیگر تیم شگفتی ساز جام جهانی ۲۰۰۲ شکست خوردند و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماندند.

آلیو سیسه، عمر داف، تونی سیلوا و لامینه دیاتا که اکنون به عنوان سرمربی، کمک مربی اول، مربی دروازه بان ها و مدیر اجرایی در کادرفنی و سرپرستی سنگال حضور دارند جزء ستارگان آن تیم خاطره ساز جام جهانی ۲۰۰۲ بودند که حال پس از گذشت ۱۶ سال با عملکردی عالی این کشور فقیر آفریقایی را به جام جهانی رساندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 1 =