اسبقی: حسرت مدال المپیک بر دلم ماند/ دیگر دل همه برای موفقیت تکواندو نمی‌تپد

قهرمان سابق تکواندو جهان پس از خداحافظی از دنیای حرفه‌ای گفت: شاید مدال المپیک حسرت من باشد اما قسمت اینگونه بوده است.

بهنام اسبقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تصمیم خود برای خداحافظی از تکواندو اظهار داشت: تصمیم من برای خداحافظی از دنیای قهرمانی تا حدود زیادی قطعی است اما منتظر هستم تا فدراسیون همانطور که به من گفته در مراسمی رسمی خداحافظی کنم. البته من دنبال مراسم نبودم ولی نظر مسئولان فدراسیون این است تا با برگزاری مراسمی رسمی این اتفاق رقم بخورد که شکل قشنگ‌تری داشته باشد.

وی در خصوص دلیل خود برای خداحافظی از دنیای قهرمانی، گفت: در سالیان اخیر شبانه روز در اردوی تیم ملی حضور داشتم و شرایط اردونشینی نیز سخت است. در حال حاضر نیز متاهل شدم و امکان حضور شبانه‌روزی در اردوی تیم ملی را ندارم و برای من ادامه کار را سخت کرده بود.

قهرمان سابق تکواندوجهان در خصوص اینکه از لحاظ جسمانی مصدومیتی دارد که او را به این تصمیم ترغیب کرده باشد، عنوان کرد: مصدومیت جدی که بخواهد اذیتم کند، ندارم اما در مدتی که در اردوی تیم ملی حضور داشتم در تمامی مسابقات شرکت می‌کردم تا سهمیه المپیک را کسب و در کنار آن به صورت مستمر با حضور در مسابقات معتبر به دنبال افتخارآفرینی و کسب جوایز بودم. در حال حاضر اما صلاح نمی‌دانم به صورت کج‌دار و مریز در مسابقات حضور داشته باشم.

اسبقی در خصوص بزرگترین حسرت خود در دنیای قهرمانی گفت: بزرگترین حسرت من حضور در المپیک و کسب مدال المپیک است. در حالی پیش از المپیک دچار مصدومیت شدم که در مدت دو سال و نیم  با اختلاف ۱۳ امتیاز با صدر در جایگاه دوم رنکینگ قرار داشتم. قطعا بچه‌هایی که در حال حاضر درگیر مسابقات هستند می‌دانند اینکار چقدر سخت است  اما خدا را شکر من در هر مسابقاتی حاضر می‌شدم با کسب مدال این مهم را رقم زده بودم. شاید حسرت مدال المپیک بر دلم مانده باشد اما شاید قسمت اینگونه بوده است.

وی با رضایت از عملکرد خود در دنیای قهرمانی تصریح کرد: خدا را شکر در طول دنیای قهرمانی به افتخاراتی که قصد داشتم تا حد زیادی دست یافتم و از خودم راضی هستم اما اصلا از مسئولان وزارت ورزش و مسئولان استانی رضایت ندارم. مسئولان ورزش کشورمان در طی این سال‌ها هیچ کاری برای من و اکثر ورزشکاران انجام ندادند.

بیشتر بخوانید: اسبقی: با عدم اعزام من و خدابخشی به گرندپری منافع ملی را در نظر نگرفتند

قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون در خصوص اینکه با پایان دوران قهرمانی قصد حضور در مربیگری را دارد، اظهار داشت: مربیگری را دوست دارم وحتی در ۲۳ سالگی و زمانی که قهرمان جهان و مطرح نشده بودم در کلاس‌های درجه ۳ مربیگری شرکت کردم. دو سال پیش نیز زمانی که در اردوی تیم ملی حضور داشتم کلاس‌های درجه ۲ را پشت سر گذاشتم. در حال حاضر نیز دوست دارم مربیگری کنم و قرار است در مسابقات قهرمانی کشور امید به عنوان کمک مربی استان تهران در کنار پیام خانلرخانی حضور داشته باشم. 

اسبقی در خصوص شرایط فعلی تکواندو ایران عنوان کرد: پتانسل تکواندو ایران زیاد است اما مانند گذشته دیگر همه قلبشان برای موفقیت تکواندو نمی‌تپد. این مسئله در لیگ نیز وجود دارد و از مربی تا بازیکن همه از باخت هم خوشحال می‌شوند وهمه دنبال جایگاه خود هستند. این موضوع باعث شده است که احترام‌های گذشته از دست برود که این موضوع ضربه زننده است. زمانی که من وارد اردوی تیم ملی شدم اکثر بازیکنان تیم ملی قهرمان جهان بودند و من هیچ مدالی نداشتم اما از نظر برخورد همه یک شکل و یک تیم بودیم. آن وحدت و یک شکل بودن گذشته به موفقیت‌های ما خیلی کمک می‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر همه کشورهای دنیا نیز پیشرفت کردند و از لحاظ امکانات نیز در شرایط بسیار خوبی هستند و ما ضعیف هستیم. باید برای موفقیت تلاش بیشتری داشته باشیم تا جایگاه قبلی را به دست بیاوریم. شاید در گذشته با همین امکانات و به خاطر غیرت بچه‌ها راحت‌تر مدال می‌گرفتیم اما تکواندو دنیا تغییر کرده است و باید همه کارها از وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو سازمان یافته باشد و رسیدگی بیشتری به بچه‌ها شود. در کنار آن باید اهالی تکواندو نیز یکدل شوند چون تکواندو در خون ایرانی‌ها است اما باید استعدادها نیز حفظ شوند.

قهرمان مسابقات جهانی مکزیک در خصوص اینکه از کسی در این سال‌ها دلخور نیست، خاطر نشان کرد: از کسی با وجود اینکه برخی مواقع سوتفاهماتی به وجود می‌آید، دلخور نیستم. حتی در مقطعی که به جهانی اعزام نشدم خیلی انتقادات وجود داشت اما باز هم دلخور نیستم و از همه کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: بازگشت اسبقی و خدابخشی به تیم ملی تکواندو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =