تاکید لاریجانی بر ضرورت تقویت همکاری‌ امنیتی ایران و روسیه برای مقابله با باقیمانده تروریسم

استانبول- ایرنا- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت همکاری‌ امنیتی ایران و روسیه برای مقابله با باقیمانده تروریسم ضروری است چرا که تروریسم هنوز خاتمه پیدا نکرده و ادامه دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز چهارشنبه ایرنا، لاریجانی در حاشیه دهمین نشست مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی در استانبول و در دیدار با میخاییل امیلیانوف نایب رئیس مجلس روسیه افزود: ماجراهای جدیدی در راه است که لازمه مقابله با آن، تقویت همکاری‌ امنیتی میان ایران و روسیه است.
وی با اشاره به توسعه روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف بیان کرد: سفر آقای پوتین به ایران سفر خوبی بود و در همان سفر ایده اجلاس سه جانبه سوچی مطرح شد.
وی اظهار کرد: امیدواریم نتایج این اجلاس با تصمیمات درست برای حل سیاسی مسائل سوریه کمک کند و البته مساله تروریسم خاتمه پیدا نکرده و باقی مانده تروریست ها به دنبال ماجراهای جدیدی هستند که از این رو لازم است همکاری های امنیتی میان دو کشور تقویت شود.
وی با بیان اینکه توسعه روابط پارلمانی باعث افزایش همکاری های اقتصادی می شود، اضافه کرد: ما به دنبال توسعه روابط تجاری هستیم و پیشنهادهایی نیز در این زمینه به دوما و فدراسیون روسیه داده شده و در ایران نیز تمامی بخش ها علاقه مند به همکاری با روسیه هستند.
میخاییل امیلیانوف نائب رییس مجلس روسیه نیز در این دیدار دکتر لاریجانی را چهره ای شناخته شده در روسیه عنوان کرد و گفت: این ملاقات در برهه ای حساس صورت می گیرد چرا که در حال حاضر ملاقاتی نیز در سوچی در حال انجام است که به حل بحران های سوریه خواهد انجامید.
وی بیان کرد: تصمیم داریم با همکاری به وجود آمده، تروریسم را به طور کامل در سوریه ریشه کن کنیم که در این میان همکاری ایران و روسیه بسیار برجسته است.
وی ادامه داد: ما آنهایی را که به دنبال ایجاد تزلزل در ثبات منطقه هستند، به خوبی می شناسیم و می دانیم که می خواهند منافع ایران و روسیه را نیز به خطر بیاندازند و آنها کسانی به جز سران آمریکا نیستند.
نایب رئیس مجلس روسیه با بیان این که معتقدیم می توانیم همکاری های تجاری و اقتصادی خود را با ایران افزایش دهیم، اظهار کرد: به رغم موانع پیش رو، همکاری های هسته ای خوبی بین ایران و روسیه محقق شده که می توانیم آن را ادامه دهیم و در همین راستا باید همکاری های پارلمانی را نیز افزایش دهیم.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح سه شنبه به منظور شرکت و سخنرانی در دهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی وارد استانبول شد، پیش از افتتاح این نشست، با اسماعیل قهرمان رییس مجلس ملی کشور ترکیه به صورت دو جانبه دیدار و مذاکره کرد.
وی امروز در جریان سفر سه روزه خود به ترکیه، علاوه بر سخنرانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در جلسه مجمع عمومی مجالس آسیایی، دیدارهایی نیز با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه، روسای مجلس و هیات های پارلمانی کشورهای شرکت کننده انجام داد.
خاورم/۱۹۰۵**انتشار دهنده: حسن فاخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =