وزنه برداری قهرمانی جهان/ مدال نقره رستمی در حرکات یک ضرب

تهران – ایرنا – کیانوش رستمی وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان در حرکات یک ضرب این وزن با بلند کردن وزنه ۱۷۴ کیلوگرم مدال نقره گرفت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، رقابت های گروه A دسته ۸۵ کیلوگرم از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران با حضور ۱۲ وزنه بردار آغاز شد که البته علیموف ازبکستانی از حضور در مسابقات انصراف داد.
رستمی که از ناحیه زانو دچار مصدومیت شدید بود و حتی حضورش در این پیکارها با ابهاماتی همراه بود حرکات یک ضرب خود را با وزنه ۱۷۰ کیلوگرم آغاز کرد اما به دلیل شدت مصدومیت در حرکات دو ضرب نتوانست وزنه ۱۷۴ کیلوگرم را بالای سر ببرد.
این دلاور مرد کرمانشاهی در حرکات سوم وزنه ۱۷۴ کیلوگرم را بالای سر برد و مدال نقره را به گردن آویخت.
در این دسته پرز مندز دارنده مدال طلای جوانان پان آمریکن از کشور شیلی با بلند کردن وزنه های ۱۶۳، ۱۷۱ و ۱۷۵ کیلوگرم مدال طلا را به گردن آویخت و آنتونیو پیزولوتا از ایتالیا با ۱۶۲ کیلوگرم مدال برنز حرکات یک ضرب با کسب کرد.
اما علی میری دیگر نماینده ایران در این دسته دو مرتبه نتوانست وزنه ۱۵۵ کیلوگرمی را مهار کند اما بار سوم این وزنه را بالای سر برد و در جدول مسابقات باقی ماند و در حرکات یک ضرب در رده هفتم قرار گرفت.
کیانوش رستمی در حرکات دو ضرب کار خود را با وزنه ۲۱۲ و علی میری نیز با ۱۹۳ کیلوگرم کار خود را آغاز می کند.
رستمی دارنده دو مدال طلا و یک نقره قهرمانی جهان و یک طلا و یک نقره بازی های المپیک رکوردار حرکت دو ضرب با ۲۲۰ کیلوگرم و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم در جهان است.
رستمی در آخرین رکورد گیری تیم ملی در بابلسر حضور نیافت، اما در بازی های المپیک ریو با ۱۷۹ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۷ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم مدال طلا گرفت.
پیکارهای وزنه برداری قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان از ۶ تا ۱۴ آذر ماه در شهر آناهیم لس آنجلس آمریکا برگزار می شود.
ورزشی**۱۰۶۷**۳۴۰۴**خبرنگار: رضا رمضانی**انتشار: محسن اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =