مسکو: حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیرقانونی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیر قانونی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، ماریا زاخارووا — سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه — روز چهارشنبه اعلام کرد حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیر قانونی است.

زاخارووا در نشست خبری گفت: نمی توانیم بهانه تراشی های آمریکا را برای نگه داشتن نظامیان خود در سوریه بپذیریم. نظامیان روس نقش حساس و مهمی در شکست دادن تروریسم در سوریه ایفا کردند.

وی اظهار کرد بهانه های آمریکا برای توجیه کردن اقدامات ( به اصطلاح ) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی این کشور در سوریه که تهدیدی برای حاکمیت و استقلال سوریه تلقی می شود قابل قبول نیست. طرف آمریکایی مدعی است شکست گروه تروریستی داعش هنوز کامل نشده است و این ادعا صرفا توجیهی برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه است.

وی تصریح کرد ادعاهای آمریکا درباره پیروزی بر داعش بی اساس، غیر منطقی و مغایر با واقعیت است و حضور روسیه در سوریه مبنای حقوقی و قانونی دارد و با همه مصوبات بین المللی همراستا است.

زاخارووا نظام و شیوه ارسال کمک های بشردوستانه را به مناطقی که سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۴ مشخص کرد نقض کننده استقلال و حاکمیت سوریه توصیف و تاکید کرد این شیوه به تقسیم سوریه کمک می کند و با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تناقض دارد.

وی خاطرنشان کرد نظام کنونی ارسال کمک های بشردوستان به مناطق خاص در شرایط استثنایی و سخت تصویب شد و اکنون حاکمیت سوریه را نقض می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =