مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران – ایرنا – اعلام تحفظ ایران نسبت به اسناد نشست سران کشورهای اسلامی در ترکیه، خوشرو: نمایش مدارک ساختگی علیه ایران، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: پیروزی بر داعش شکست جبهه غربی، عبری و عربی بود، نمایندگان مجلس آمریکا به دنبال اخلال در فروش هواپیما به ایران، شورای امنیت، توافقنامه صخیرات را تنها راه حل برای بحران لیبی دانست، خبرگزاری فرانسه: موضع رهبران اروپا در مورد قدس تغییرناپذیر است، دی میستورا: در مذاکرات ژنو هشت فرصت طلایی از دست رفت و سوریه: عربستان و غرب درصدد به شکست کشاندن مذاکرات ژنو هستند از جمله مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

داخلی
*****
تهران – «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه از اعلام تحفظ ایران نسبت به برخی بندهای اسناد نشست فوق‌العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه که به نوعی متضمن شناسایی رژیم غاصب صهیونیستی تلقی می شد، خبر داد.
نیویورک – نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اتهامات سفیر آمریکا علیه ایران را قویا رد کرد و گفت: این اقدام نشانه بارز نقش مخرب، تحریک آمیز و غیر مسئولانه آمریکا است.
تهران – فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی بر گروهک تروریستی – تکفیری داعش از این جهت بزرگ و مهم است که شکست جبهه غربی، عبری و عربی از سوی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی بود.
نیویورک- نمایندگان مجلس آمریکا طرحی موسوم به «تشدید نظارت بر دسترسی های مالی ایران» تصویب کردند که هدف نهایی آن اخلال در فروش هواپیمای مسافربری بوئینگ به ایران است.
نیویورک – نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هدف نمایش سفیر آمریکا علیه ایران را انحراف توجه جهان از اقدام ضد انسانی و اسلامی در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دانست.
خارجی
*****
الجزیره – شورای امنیت سازمان ملل پنجشنبه اعلام کرد، توافقنامه سیاسی امضا شده میان گروه های لیبیایی در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵(توافقنامه الصخیرات مغرب) تنها طرح قابل پیگیری برای پایان دادن به بحران سیاسی در لیبی است.
تهران – خبرگزاری فرانسه بامداد جمعه گزارش کرد: رهبران ۲۸ کشور اروپایی بر موضع تغییر ناپذیر اروپا درباره قدس تاکید کردند.
الجزیره – «استفان روماتیه» سفیر فرانسه در مصر در خصوص پیشنهاد وزیر صهیونیستی برای ایجاد دولت فلسطین در منطقه سینا مصر، تاکید کرد این سخنان دیوانگی و غیر منطقی است و دولت فلسطین باید در اراضی ملی این کشور برپا شود.
پکن – 'شی جین پینگ' و 'مون جایه» رئیسان جمهوری خلق چین و کره جنوبی روز پنجشنبه در پکن دیدار و بر حل صلح آمیز مساله هسته ای شبه کره شمالی تاکید کردند.
تهران – «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه پنجشنبه شب ضمن اعلام پایان دور هشتم مذاکرات صلح سوریه در ژنو سوئیس، گفت: اهدافی که در روند این دور از مذاکرات مدنظر بود، محقق نشد و فرصت طلایی از دست رفت.
مسکو – ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با ابراز بر امیدواری از حمایت نیروهای سیاسی و مردم از نامزدی خود برای شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: به عنوان نامزد مستقل (غیرحزبی) در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنم.
تهران – «بشار الجعفری» رئیس هیات مذاکره کننده دولت سوریه شامگاه پنجشنبه با اشاره به این که کشورهای مانند عربستان و کشورهای غربی (حامیان مخالفان) در صدد به شکست کشاندن مذاکرات ژنو هستند، گفت: ما برای مذاکره مستقیم با مخالفان، پیش شرط نمی گذاریم، بلکه به پیش شرط های گذشته اعتراض می کنیم و دمشق نمی پذیرد خواسته ای بر آن تحمیل شود.
نیویورک – سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار اتهامات بی اساس بار دیگرایران را متهم به نقض قطعنامه شورای امنیت کرد وگفت: رفتار ایران هر روز در حال بدتر شدن است و برجام رفتار ایران را اصلاح نکرده است.
وین – در حالی که پارلمان اروپا در قطعنامه ای بر ضرورت اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت تاکید کرد ، روزنامه صهیونستی جروزالم پست در گزارشی جهت دار و تحریف آمیز مدعی شد که پارلمان اروپا از ایران خواسته برنامه موشکی بالستیک خود را متوقف کند.
پکن – شماری از متخصصان ساخت تسلیحات اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی بامداد جمعه اعلام کردند که با قدرت به ساخت این سلاح ها ادامه خواهند داد.
مسکو – میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و بر حمایت مسکو از تاسیس حکومت مستقل فلسطین تاکید کرد.
لندن – تازه‌ترین آمار وزارت جوامع و دولت‌های محلی انگلیس که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد، آمار افراد بی‌خانمان در انگلیس طی ۷ سال گذشته دوسوم افزایش ‌یافته است.
تهران – «ولادیمیر دیدوشکین» سفیر روسیه در یمن ضمن ابراز تردید نسبت به اتهامات اخیر آمریکا درخصوص ایرانی بودن موشک های بالستیک شلیک شده به عربستان گفت: با توجه به تسلط کامل ائتلاف عربی بر تمامی گذرگاه های هوایی و دریایی یمن، ما نسبت به ورود موشک از ایران به یمن تردید شدید داریم.
شبس*۱۶۱۳*انتشاردهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =