حمایت انقلابیون بحرینی از قدس؛ تجدید پیمان ملت بحرین بر ادامه حمایت از فلسطین +تصاویر

معارضان بحرینی مراسمی در پایتخت سوریه با عنوان قدس پایتخت ابدی فلسطین با مشارکت گسترده مردمی و حضور شخصیت‌های سیاسی و دینی و نمایندگان احزاب و جنبش‌های مقاومت در سوریه،‌لبنان و جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند.

غصون الماضی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌دمشق : این مراسم با نواخته شدن سرود ملی جمهوری عربی سوریه، سرود ملی فلسطین و سرود ملی بحرین آغاز شد تا بر همبستگی ملت‌های این کشورها و انسجام و اتحاد آنها در حمایت از مسئله فلسطین و مسائل ملت‌های مظلوم در هر نقطه از جهان تاکید شود.

 

«خالد عبدالمجید» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین درباره این سئوال که نظر شما به عنوان یک مقاومت فلسطینی و ملت فلسطین، اقدام معارضان بحرینی در برگزاری چنین مراسمی چیست؟ که وی پاسخ داد : این ابتکار برادران بحرینی ما، معنا و مفهوم زیادی برای ما فلسطینی‌ها دارد، زیرا ملت مظلوم بحرین وقتی با ما ابراز همبستگی می‌کنند و چنین فعالیتی را با برادرانمان در محور مقاومت و برادرانمان در نیروهای تاثیرگذار سوریه و امت اسلامی و عربی انجام می‌دهند، عملا بیانگر این موضع مخلصانه شرافتمندانه در کنار مسئله قدس و حقوق ملت فلسطین است به همین سبب تاثیر زیادی بر مردم ما در داخل و خارج خواهد داشت.

این برنامه بخشی از برنامه بزرگ امت زنده و پویایی است که امروز به منظور بیان موضع شرافتمندانه برای دفاع از قدس و مخالفت با تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معارضان بحرینی در این مراسم از طریق پارچه‌نوشته‌ها و شعارهایی که سردادند، بر این نکته تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس، هرگز ارزشی ندارد و ملت‌های عربی و اسلامی هرگز آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

 

 

شیخ «محمد ابراهیم» امام و خطیب مسجد حرم حضرت زینب(س) به خبرنگار تسنیم گفت : ما در این مکان جمع شده‌ایم تا تصمیم دولت آمریکا مبنی بر قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کنیم و خشم خود را از آن ابراز کنیم، این تصمیم و اقدام حقیرانه در حقیقت به معنای محاصره کشورهای عربی و سیطره بر آنهاست و مسیر قدس تا بحرین مسیر واحدی  است، زیرا اسباب و انگیزه‌ها هر چه باشد، اعراب از هم متفرق نمی‌شوند و ما امت واحدی هستیم و خداوند می‌فرماید«وإن هذه أمتکم أمه واحده و أنا ربکم فاتقون»(آیه ۵۲ سوره مومنون) به همین سبب تاکید می‌کنیم که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و همچنین تاکید می‌کنیم که برادران ما در بحرین، این را وظیفه خود می‌دانند که به خاطر تجاوزاتی کسانی که بر بحرین حاکم شده‌اند، خشمگین شوند.

«محمد البحیصی» رئیس جمعیت دوستی فلسطین-ایران هم در گفت‌وگو با تسنیم از فداکاری‌ها و جانفشانی‌ ملت فلسطین در داخل(مناطق اشغالی) در رویارویی با تجاوزگران صهیونیستی تمجید کرد که آخرین مورد آن شهادت ابراهیم ابوثریا و بازداشت عهد التمیمی کودک فلسطینی است، وی تصمیم ظالمانه اخیر ترامپ درباره قدس را محکوم و آن را ننگ و رسوایی قرن توصیف کرد.

محمد علی المسکی رئیس شورای اعلای جعفری در سوریه هم تاکید کرد مشارکت گسترده قشرهای مختلف مردم در این مراسم تاکیدی بر آن است که ملت‌های عربی و اسلامی همچنان بر عهد و پیمان خود با قدس شریف استوار باقی خواهند ماند.

«حسن قمبر» نماینده معارضان بحرینی هم در سخنانی تصمیم ظالمانه رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس را محکوم کرد و گفت دونالد ترامپ با این تصمیم بزرگترین حماقت تاریخ آمریکا را مرتکب شد، وی همچنین بر حمایت اصولی ملت بحرین از مسئله فلسطین تا لحظه پس گرفتن تمام اراضی اشغالی تاکید کرد.

 

محمد هادی تسخیری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هم در سخنانی بر ادامه حمایت ایران از ملت فلسطین و جنبش‌های مقاومت بر ضد اشغالگران غاصب تاکید کرد و گفت آزادی فلسطین تنها از طریق مقاومت محقق می‌شود.

از حسن قمبر نماینده معارضان بحرینی  درباره پیام معارضان بحرینی برای ملت فلسطین به ویژه با توجه به اینکه خود ملت بحرین در معرض ظلم و نقض حقوق خود (از سوی آل خلیفه) قرار دارند، به تسنیم گفت : ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین، این مراسم را در خاک سوریه که ماهیت عربی اصیل یاریگر مسئله فلسطین را به همراه دارد،‌برگزار کرده است، ما تاکید می‌کنیم که ملت بحرین به گزینه مقاومت بر ضد اشغالگران صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی و حق تعیین سرنوشت و مخالفت و مقاومت در برابر اشغالگران غاصب پایبند است، به ویژه اینکه ما شاهد جامعه همدست با دولت آمریکا پس از تصمیم رئیس جمهوری این کشور مبنی بر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هستیم، و ملت بحرین آن را تحریک احساسات اسلامی و عربی حامی مسئله فلسطین دانسته‌اند(اشاره به سفر هیئتی از سوی رژیم حاکم بر بحرین به فلسطین اشغالی برای دیدار با مقامات صهیونیست)

قمبر افزود : این فعالیت و مراسم با هدف تاکید بر این نکته برگزار شد که ملت بحرین هرگز از مسئله فلسطین به هر قیمت و بهایی دست برنخواهد برداشت و بار دیگر با ملت فلسطین در مقاومت و مبارزه آنها با ظلم و استبداد مورد حمایت رژیم‌های عربی تجدید عهد و پیمان می‌کنند، رژیم‌هایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می‌کنند،‌منظورم امارات و سعودی سردمدار عادی‌سازی روابط در منطقه خلیج(فارس) است.

روز به روز فریاد ملت‌های عربی و اسلامی برای یاری قدس و مسئله فلسطین بلندتر می‌شود، معارضان بحرینی و شخصیت‌های مقاومت هم امروز از سوریه حرف خود را زدند به اینکه : قدس پایتخت ابدی فلسطین است و تا زمانی که ملتی ثابت‌قدم و استوار وجود داشته باشد، همین طور باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =