کمیساریای عالی انتخابات عراق: ۲۷ ائتلاف در انتخابات آتی عراق رقابت می‌کنند

کمیساریای عالی انتخابات عراق، پس از بررسی‌های چند روزه، اعلام کرد که ۲۷ ائتلاف در انتخابات آتی این کشور با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، کمیساریای عالی و مستقل انتخابات در عراق، دیروز  پس از بررسی‌ نهایی فهرست ائتلاف‌های انتخاباتی در شورای کمیساریای عالی، اسامی این ائتلاف‌ها را اعلام کرد.

«ریاض البدران» رئیس اداره انتخابات در کمیساریای عالی انتخابات، طی بیانیه‌ای اعلام کرد شمار ائتلاف‌های انتخاباتی تایید شده، برای شرکت در انتخابات روز ۱۲ می آینده، ۲۷ عدد است و شمار احزاب حاضر در این ائتلاف‌ها به ۱۴۳ می‌رسد. احزابی که در این ائتلاف‌ها شرکت نکرده‌اند نیز می‌توانند به طور انفرادی در انتخابات شرکت کنند.

وی از احزاب سیاسی و ائتلاف‌های انتخاباتی خواست تا در مدت زمان تعیین شده که از۲۰۱۸.۰۱.۰۴ آغاز و تا ۲۰۱۸.۰۲.۱۰ ادامه خواهد داشت، فهرست نامزدهای خود را به کمیساریا اعلام کنند.

کمیساریای عالی انتخابان یک هیأت مستقل مرتبط با پارلمان عراق است که مسئولیت برگزاری انتخابات‌های این کشور را برعهده دارد.

پنجشنبه پیش، زمان ثبت‌نام ائتلاف‌های انتخاباتی به پایان رسیده بود و کمیساریا اعلام کرده بود که پس از بررسی‌های لازم، فهرست این ائتلاف‌ها را اعلام خواهد کرد.

در حال تکمیل…

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =