دولت به جای رویش اندیشه، به زوال اندیشه می‌پردازد/ از اهدای جایزه روحانی به سیدجواد طباطبایی شگفت زده نشدم

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: از اهدای جایزه و تقدیر حسن روحانی از سیدجواد طباطبایی شگفت زده نشدم، اساسا عملکرد این دولت به جای رویش اندیشه، در مسیر زوال اندیشه است.

محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اهدای جایزه به سید جواد طباطبایی ارائه دهنده «نظریه زوال اندیشه سیاسی اسلام» از سوی شخص رئیس جمهور تاکید کرد: به هیچ عنوان از ارائه جایزه و تقدیر و تشکر روحانی از سیدجواد طباطبایی شگفت زده نشدم. چرا که اساسا همه چیز دولت تدبیر و امید به هم می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که دولت فعلی نه تنها انقلابی نیست، بلکه قائل به این نکته است که انقلاب تمام شده است. کسانی که ۵ سال تمام توان کشور را بر روی پدیده‌ای به نام برجام می‌گذارند و به جای اینکه نگاهشان به داخل باشد بارها اعتقاد و اعتماد خود را به غربی ها ثابت کرده اند. براساس مستندات این دولت هیچ اعتقادی به ظرفیت های داخلی نداشته و ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در دولتی که اعتقاد و هراس بر نابودی دستاوردهای کشور با بمب بمب اتم آمریکا وجود دارد باید هم در جشنواره فارابی امثال طباطبایی برگزیده شود. اگر در این میان از شخصی انقلابی و ارزشی و دارای نگرشی منطبق با ایدئولوژی انقلاب اسلامی تقدیر شود، باید تعجب کرد.

کوشکی با اشاره به سیاستگذاری‌های غیراصولی در جشنواره‌ای دولتی همانند فجر تصریح کرد: در دولتی که جشنواره فجرش، ماموریت پمپاژ ناامیدی و یاس در جامعه را بر عهده می‌گیرد و در جشنوراه فارابی فاصله گرفتن از اصل اسلام در دستور کار قرار می‌گیرد دیگر نباید توقعی داشت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران عدم توجه دولتی‌ها به پتانسیل‌ها و استعدادهای داخلی کشور را با ذکر یک مثال تبیین کرد و گفت: ما شاهد هستیم که در این دولت هزاران دلار صرف واردات مربا از شیلی و دانمارک می شود، شما با همین مثال می توانید به برشی از افق غرب زدگی دولت برسید. نداشتن اعتقاد به جامعه ایرانی و استعدادهای نسل جوان سبب شده عملکرد این دولت به جای رویش اندیشه در مسیر زوال اندیشه گام بردارد.

انتهای پیام/

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =