تدوین طرح جامع توسعه برند گردشگری تبریز با مشارکت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)

سومین نشست مشترک نمایندگان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن با مدیرکل میراث فرهنگی در راستای ارتقای همکاری‌های متقابل استان با هدف انجام مطالعات و تدوین طرح جامع توسعه برند گردشگری تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، در این نشست که عصر امروز یکم بهمن‌ماه سال جاری با حضور نمایندگان ارشد آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)، مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون عمرانی شهردار تبریز و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری در تبریز برگزار شد، ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و همچنین راهکارهای لازم برای توسعه همکاری های مشترک در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست عنوان کرد: پیشینه غنی تاریخی تبریز و قرارگیری آن در مسیر جاده ابریشم این شهر را به یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور تبدیل کرده است که همین امر می‌تواند موجب ایجاد تعاملات بین‌المللی شود.

وی تشریح کرد: میراث فرهنگی استان همکاری‌های بسیار خوبی با مجموعه های علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی داشته است و آمادگی کامل را دارد تا پروژه‌های مشترکی را با مشارکت جایکا در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز کند.

آبدار در ادامه به جایگاه تبریز در میان کشورهای اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال  ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: استفاده از تجارب جایکا در حوزه‌های مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری خصوصا در جلب مشارکت‌های مردمی می‌تواند ما را در امر عملی کردن برنامه‌های مدنظر برای سال  ۲۰۱۸ و سال‌های بعد به منظور تبدیل تبریز و منطقه آذربایجان به یک مقصد پایدار گردشگری کمک کند.

در پایان این نشست محمد شهداد  عضو هیئت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه راهنمایان گردشگری همواره در پیشبرد اهداف توسعه صنعت توریسم پیشگام بوده‌اند، ادامه داد: راهنمایان گردشگری از مولفه‌های اصلی توسعه گردشگری در هر کشور به شمار می روند و با توجه به وجود راهنمایان تخصصی و تحصیلکرده در انجمن راهنمایان گردشگری استان این آمادگی را داریم تا در پروژه‌های جایکا نقش موثری ایفا کنیم.

شهداد افزود: با توجه به شناختی که راهنمایان گردشگری از جزئیات گردشگری منطقه دارند می‌توانند در تعریف مسیرهای پرمخاطب جدید و نیز اتصال تبریز و آذربایجان به مقاصد سنتی گردشگری ایران نقش مهمی داشته باشند.

انتهای پیام/ذ

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =